lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Jag tror jag lider av,..

Kategori: Allmänt

,
,..en livskris. Och jag behöver hjälp. På riktigt alltså. Jag börjar bli gammal och jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor. Jag pluggar sånt jag inte ens förstår varför jag gör det men jag gör det för att känna att jag gör någonting alls och jag jobbar där jag trivs men väl inte tänkt bli kvar föralltid. Eller?
.
Och jag fyller mina dagar med sånt jag tycker om och sånt jag finner roligt och det jag tror är nödvändigt och lite av det jag tycker att jag borde eller måste. Men det är nog inte så jag kommer att fortsätta leva hela livet. Eller?
.
Och jag väntar på någonting jag vill ska ske men jag vet inte hur länge jag ska vänta och jag vet inte varför jag ska vänta för jag vill inte vänta men jag tar för givet att jag måste, för det måste jag. Eller?
.
Jag tror lite av det här kom för att vi inte genomförde husaffären. Jag hade liksom framtiden som i min hand, visste plötsligt vad som skulle ske och trodde mig veta när det skulle ske, men så blev det helt annorlunda. Det där huset var liksom på något sätt som nyckeln till så många andra saker.
.
Och så är jag lite deppig tror jag. Jag känner mig smal som en tarm och klen som en sill. Jag mår illa och får inte i mig det jag ska äta så jag tror mig tappa varenda muskel jag någonsin ägt och liksom ser i spegeln hur jag tynar bort mer för varje minut som går, trots att jag förmodligen inte tappat ett gram. 
.
Så ja, jag har en livskris. Hjälp mig gärna. Eller nåt.
 .

Kommentarer

  • Belmina säger:

    jag tror du skulle behöva ta ett steg tillbaka och bara göra det du gör utan att ifrågasätta varför och vad som händer sen. Man kan lätt bli sönderstressad av alla de där funderingarna och oron. Oftast kommer svaret till oss när vi inte tänker så mycket på det. Just Just nu behöver du kanske inte veta vad exakt du gör om fem år utan det kanske räcker att veta vad du gör veckan ut? ;)

    2014-04-09 | 20:55:33
    Bloggadress: http://alltdetjagvillskrivaom.wordpress.com
  • Lisah säger:

    Tack för omtanken.. Men det känns som att det är så jag har levt nästan alltid. För veckan, för den här månaden. Med tanken att jag kan göra något annat "sen" , allt blir bra "sen", jag förändrar "sen". Fast ändå inte. För jag vet att jag tänker jäkligt långt fram också, ibland lite väl långt. Tror jag ska kunna planera precis allting, till och med det jag inte ens

    2014-04-09 | 21:12:34
  • Lisah säger:

    Det blev visst bara en halv kommentar det där. Men det är nog lika bra, jag vet inte var den skulle leda i alla fall..

    2014-04-09 | 21:37:20
  • Belmina säger:

    Jag känner igen mig till stor del i det du skriver. Jag har också stressat över att livet springer förbi och att jag dras med och inte styr så mycket som jag skulle vilja. Att fatta ett vettigt beslut när man är i det tillståndet är nästintill omöjligt. Jag tror att det är svårt att komma på något med inställningen "jag behöver en förändring nu!". Oftast kommer det när man tänker "det här vill jag göra!".. Som det jag kom på i höstas att jag ville jobba med. Det bara kom och kändes rätt. Innan dess hade jag spenderat ganska många år med att tvinga mig själv till att bestämma mig. Det var inte dåligt det heller. Det ledde (eller kommer snart leda till) en examen och en massa spännande möten och lärdomar. Jag hoppas du hittar ditt sätt!

    2014-04-10 | 09:01:13
    Bloggadress: http://alltdetjagvillskrivaom.wordpress.com
  • Lime säger:

    Trillade precis in på din blogg. Kul att du skriver från hjärtat. Jag känner igen mig lite i din text, det låter lite som du funderar mycket på meningen med allt och vart du är på väg o.s.v. Utan att låta för klyschig så skulle jag bara vilja säga att "meningen med livet är att leva". Bryter du ner det på dagar, timmar och sekunder, det som livet består av, så handlar det om att finna lycka i de små fina ögonblicken med andra själar, säga ja minst lika många gånger som man säger nej. Bitarna trillar på plats tids nog, oroa dig inte :). Lycka till

    ps: happy pancake brought me here

    Svar: Oj, vilken fin kommentar och vilka kloka ord, tack snälla! Men.. pannkakan? Finns den kvar? Jag minns inte ens mitt lösenord där ;-P
    Lisah

    2014-04-14 | 20:40:26
  • Lime säger:

    Tack själv för intressant läsning :). Haha, jo senast påloggad 2010 typ!

    Typiskt, men det hoppas jag faktiskt du löser på något ;)

    2014-04-15 | 13:28:25
  • PE säger:

    Det hoppas inte jag att hon gör

    2014-04-15 | 13:34:22

Kommentera inlägget här: