lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Nya platåer,..

Kategori: Allmänt

,
..och nya faser i livet. Det känns som att detta är ett förändringens år. Ett år fullt av utveckling och förändring.
.
Igår var vi på bröllop och fick vittna när en av mina allra finaste vänner sa ja till mannen i hennes liv. Kärleken omkring dem bara lyste och jag älskade varje minut av att få ta del av det. Jag är så lycklig för deras skull och jag är så lycklig att jag själv funnit samma kärlek. Jag kan knappt tro det är på riktigt att det vid ett annat tillfälle kommer att vara jag som är brud, på mitt eget bröllop. Jag tycker om idéen med äktenskap, jag tycker det är jättevackert och helt klart en fas jag är redo för.
.
 
 
(bilder av Nina Göransson, lånade från smakensombaken.blogg.se)
.
 
.
Och förra helgen var vi på dop i Kungsör. Tyvärr har jag inga bilder från det men det var en vacker och lättsam cermoni i en harmonisk kyrka, med en trevlig tillställning efteråt. Vi var på dop förra sommaren också och det är många av våra vänner som har barn, väntar eller försöker skaffa. Det här med barn är dock en fas som inte känns aktuell alls för min del och tack och lov verkar vi vara överens om det, att det är något som får komma senare.
.
Däremot står vi inför en annan ny fas. Vi ska bli sambos på heltid och förhoppningvis föralltid. Jag och min själsfrände gjorde ett av vårt livs viktigaste beslut när vi valde platsen där vi ska skapa vårt nya gemensamma hem. Ja, till den som inte vet det har vi köpt ett hus som vi får tillträde till i slutet av sommaren. Processen gick snabbt och vi hann nog inte riktigt själva förstå vad som hände, därav har vi inte skyltat så noga med det. Men nu har det smält in. Vi äger ett hus där vi kommer att skapa ett fantastiskt hem. 
.
  
.
Och med anledning av husköp blev jag ju tvungen att sälja mitt slott och trots att det var en jobbig process så gick den bra och jag känner mig nöjd med hur det hela fick sitt avslut. Priset landade på en summa som gav oss en bra grund att stå på till vårt nya boende och möjlighet för oss att kunna förändra och förnya det vi vill i våra renoveringsplaner.
.
 
.
Så ja, det är många projekt i luften just nu och det kostar helt klart både tid och energi. Men det är roligt. Skrämmande och skitläskigt men otroligt lärorikt. Egentligen vet nog ingen av oss vad vi gett oss in på men det är lite charmen av det hela.
.
Det är spännande, det här som kallas livet.. <3
.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: