lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Ni vet när man,..

Kategori: Allmänt

,
,..har någon sådär jätteviktig sak att göra, men som är så himla dödstråkig att man lätt kan få för sig att till och med navelluddspill är viktigare. I det läget befinner jag mig nu. Jag har prov i skolan imorgon för att avsluta en kurs och jag har varken pluggat eller gjort klart och skickat in sista uppgiften. Ändå bara måste jag göra något annat. Något superviktigt. Som en bildboom över vad man kan göra över en påskhelg i Jämtland tillexempel.
.
Tyvärr glömde jag kameran första dagen, då vi var i en stuga i skogen, pimpelfiskade, eldade, lagade raggmunk, motorsågade och bar undan nedfallna träd. Det var synd. Men fler dagar följde och vi hann med både det ena och det andra, så hur som helst..
.
Man kan äta massor med god fisk..
 
 
  
 
Gå en lång promenad enbart uppför, för att nå till ett alldeles svindlande jättehögt utsiktstorn
 
 
 
Vara livrädd på vägen ner..
 
 
 
..och överlycklig när man når marken
 
 
Besöka kretsloppshuset där det serverades buffé..
 
 
 
..en jämtländsk "pannkaka" med fläsk, vid namn "kolbulle"..
 
 
  
 
..och få kramas med alldeles nykläckta påskkycklingar!
 
 
  
 
Man kan åka på sköna utflykter..
 
 
 
Äta tacos..
 
  
 
 
..göra efterrätter..
 
 
Och så kan man besöka en smedja..
 
 
..där man får låna jättesnygga kläder..
 
 
..och lära sig hur man smider en krok!
 
 
 
 
  
 
Där kan man även äta påsklunch i solen..
 
 
..och få påskägg!
 
 
Och när man till sist måste åka hemåt kan man fylla en kylväska full av godsaker..
 
 
..så att man kan stanna till på de allra finaste rastplatserna..
 
  
 
 
.
Resorna tog ca 12 timmar var, men ändå gick dem på något sätt snabbt. Vi hade roligt hela tiden och av resvägen upp körde jag 45 mil, sedan runt 40 mil på vägen ner. Alldeles utmärkta tillfällen att öva omkörningar. Jag körde om alla jag kunde hitta. Det var kul och jätteonödigt.
.
Nu är vi hemma igen och det kändes först ganska trist. Men en trevlig dag på jobbet och en ännu trevligare kväll på gymmet har gjort det hela rätt okej. Det är vår och bara det gör mig glad i hela mig. Dessutom har jag fått hem min bästis och ska få kramas med henne imorgon och jag är lycklig. Allmänt lycklig. Det blir bra det här.
.

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Åh vilken mysig påskhelg ni verkar haft lill-biffen!! :)

    2014-04-21 | 20:35:35
  • Lisah säger:

    Hihi, var det bilder så det räckte? ;)

    2014-04-21 | 21:13:16
  • Emily W säger:

    åhh, ja nu känner jag sen påsk dagar :D med min sena björkris och pynt ^^

    2014-05-01 | 21:38:45

Kommentera inlägget här: