lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Ska det behöva,..

Kategori: Allmänt

,..se ut såhär? Eller framförallt, vara såhär?? 
.
 
Det var lördag igår och jag bestämde mig för att trots allt ha en fri dag ändå. Eller, en fri kväll snarare. Den här bilden är inte från igår, men så såg jag ut, om inte värre. Och nej, jag är inte gravid. Och nej, det var heller inte enbart för att jag åt mer och annat än jag brukar, det där en alltför vanligt återkommande åkomma jag lider av. Jag kunde vara med i något slags "förlora halva midjemåttet på åtta timmar"-reklam, för det är precis så det är. På morgonen är magen som vanligt igen.
.
Men jag är trött på det här nu så jag tänker faktiskt försöka göra något åt saken. Jag vet bara inte exakt vad. Jag tror att mina havregryn ryker helt under en period. Vad jag ska äta till frukost istället vet jag inte. Jag ska minska på vasslet och ta bort malton. Glutenfria produkter äter jag sällan men det ska jag inte göra alls. Jag börjar så och ser hur långt det räcker.
.
Maten under dagen igår blev som vanligt eller till och med mindre än vanligt. Körde ett bröstpass efter jobbet och satte 5*5 på 65kg i bänken utan passare, så nu får jag lov att känna mig trygg på den vikten också :) Så hann jag bara hem och byta om innan jag mötte en vän för en rask promenad på närmare 1,5 timme. Sen var jag hungrig som en varg och bakade ett snabbt bröd på ris-, bovete- och kokosmjöl med linfrö, solrosfrö och rivna morötter som jag åt med ett gäng goda pålägg.
.
 
.
Efter det var jag mätt som stryk och hade gjort klokast i att inte ätit något mer, men då jag hade köpt både ett paket glass och en questbar och bara för att jag inte skulle få äta dem någon annan dag, så åt jag dem. Visst var dem goda, men efteråt ville jag spricka och mådde bara illa. Förhoppningsvis lär jag mig att jag inte får ut särskilt mycket av att äta socker och sånt, mer än att göra magen desto mindre glad.
.
Idag ska jag köra ben, förmodligen tillsammans med den pigga filuren jag promenerade med igår. Planen är att hålla mig borta från knäböjen men vi får väl se hur det går. Jag borde ju vara sådär megastark idag efter den kolhydratschocken min stackars kropp fick igår.
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: