lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Och så var..

Kategori: Träning

,
,..slutvikten fastställd. 63,8 kg, det absolut mesta jag vägd i hela mitt liv och jag tycker det är skitkul. Men nu vänder jag.
.
Jag har ingen egentlig plan med det hela. Det var bara en dag då jag var så trött på att äta och äta men aldrig öka i vikt så jag satte upp en målvikt och ett slutdatum, bara för att ha något konkret att uppnå. Min önskan var 65kg, men mitt mål 63. Dagen D blev idag, 1 mars, även det utan nån större eftertanke. Men det hela gjorde det lättare för mig, mycket lättare. Plötsligt kunde jag slappna av och faktiskt tillåta mig att gå upp i vikt, när jag visste att jag inte skulle "bli tjock föralltid". Och det roligaste är att jag inte ens känner mig tjock. Inte så som jag trodde jag skulle göra på den här vikten i alla fall. Men jag är lite väl slät och jag vet att jag inte kommer att trivas i den här hyddan när vårsolen tittar fram och klädlagrena blir färre, så därför har jag valt att med lite framförhållning skynda långsamt till en kropp jag kan känna mig bekväm i även offentligt lättklädd. 
.
Var vikten kommer att hamna har jag ingen aning om och jag hoppas att jag heller inte ska haka upp mig på den, utan stanna nånstans där bilden jag ser i spegeln stämmer överens med känslan jag har på insidan och att dem bägge ska infinnas med någon slags inre tillfredställelse.
.
Dagsformen däremot är inte särskilt smickrande. Ännu mindre då jag kom på att jag borde föreviga den först efter att jag ätit frukost. Men hur som helst, det är sanningen och det är min startpunkt. (Slutpunkt?) Vändpunkt. 
.
Vi kan inte leva på gamla meriter..
.
 
 
   
.
Och att jag valt att göra ett inlägg om det hela är inte för att försöka göra nån grej av det, utan helt för min egen skull. Jag behöver ha en plats där jag kan sätta ord på vad jag tänker, känner och tycker och ibland känner jag för att skriva här. Ibland inte och då låter jag bli. Därav det sporadiskt mycket oregelbundna flödet av inlägg. Uppdatering kommer den dagen jag (om jag) känner för det. Tjing! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: