lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Den första veckan,..

Kategori: Allmänt

,
,..gick inte helt som jag önskat. Dagen efter jag skrev senaste inlägget blev jag sjuk. Jag blir ju ALDRIG sjuk! Nu låg jag där utslagen med halsen så svullen att jag knappt kunde svälja. Vilan var inte ett val utan ett faktum.
.
Infektionen i halsen skrämde min mamma bort redan första dygnet med sina dunderkurer men kvar blev en ordentlig förkylning med envis hosta och hela huvudet fullt av snor (borde stannat hos mamma..). Flera dagar helt utan träning och aptit på noll. Jag gjorde mitt bästa för att få i mig det jag skulle men underskottet blev ändå större än planerat eftersom innan- och efter träningsshakesen också uteblev. Å andra sidan gjorde jag inte av med särskilt mycket energi när det mest ansträngande jag gjorde var att plugga medicin och sjukdomslära.. Skrattretande ämnesval.
.
Igår var det lördag och min första tänkta fria dag. Dock var jag inte sugen på något speciellt och jag kände heller inget vidare behov av påfyllning. Men för att ändå ge kroppen och psyket ett avtramp från strukturen så bestämde jag mig för att äta annat än det vanliga tills kvällsmat. Då hade jag dessutom varit på gymmet och kört ett benpass som trots att det höll samma tempo som en sengångare kändes rätt bra. Knäböjen går framåt och jag börjar nästan känna att det kan bli nåt bra av det. 5*5 är nu uppe i 75kg och det var med en fortfarande långt ifrån helt kry gårdagsform. Jag gillart.
.
Och det slutgiltiga resultatet av mitt "cheatingmeal" blev kalkonpastrami (går inte att äta för ofta, men väntar man ett tag mellan gångerna är det såååå gott!), keso (äter inga mejeriprodukter i veckorna annat än vasslet), risbröd (nånting jag gör snabbt och enkelt i en kastrull på typ rismjöl, äggvita och vad jag känner för att ha i), avokado, jordgubbar (fanns på Ica, nu?! :D), valnötter & paranötter (helt klart mina favoriter) och sist men inte minst, till kvällsgodis, bananchips (åt jag när jag var liten sen glömt dem helt, men fasen, det är ju asgott!). Och ja, det var det. Mätt, nöjd och framförallt, belåten. Nu ser jag fram emot en ny vecka.
.
 
 
  
 
  
 
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: