lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Och på alla andra plan,..

Kategori: Allmänt

,
,..funkar det väl som det ska. De flesta i alla fall. Vikten går nedåt och styrkan har gått uppåt. I böjen satte jag mina 5*5 på 85kg, något jag kände mig mycket nöjd med. Nu börjar min saknad efter marklyften dock bli alltför stor så jag funderar på att ge upp böjen för en period och dra lite mark istället. I bänken har jag gjort 3*3 på 70kg två veckor i rad men andra gången utan passare och lyfte därför även av stången själv. Den gången kändes det på sätt och vis mer på riktigt. Skulle jag inte klarat dem hade jag blivit mos, as a fact. Armar körde jag igår och höjde i nästan alla mina övningar men där känns inte vikten mest relevant, där måste jag se till att hitta rätt istället. Axlar och rygg har gått bra men jag kommer inte på någonting att skryta med.
.
Vågen stod på 60,7kg imorse, vilket ger en viktminskning på dryga 3kg under dessa 5 veckor. Det känns okej. Jag hade inte velat gå ner mer. Nästan hade jag önskat det gått saktare, för hur mycket detta än är ett i-landsproblem så tycker jag att det gått för lätt. Jag tycker inte jag ansträngt mig. Jag har inte gått hungrig och jag har inte lagt på någon cardio överhuvudtaget. Visserligen blir jag mer än välmotionerad på jobbet, men jag hade nog förväntat mig att liksom.. kanske.. få jobba lite mer för det. Men vi får väl se, det stannar kanske upp och då får jag ändra någonting.
.
Det som egentligen funkar sämst är lördagarna. Min tanke är att fylla på då och i veckorna kan jag fundera ut allt möjligt jag vill äta när helgen kommer, men när det sen väl blir lördag så är jag inte sugen på ett endaste dugg. Som idag. Jag mår mest illa. Har ätit min vanliga frukost, hoppat över mitt mellanmål och har inte det minsta lust med lunch. Jag vet inte vad jag ska äta. Inte ens min questbar som ligger och väntar på mig lockar, trots att jag väntat på att smaken skulle komma tillbaka i sortimentet i flera veckor. Jag ska äta sushi senare i eftermiddag. Och göra chokladpudding av caseinet jag just fått på posten. Kanske med ostkaka. Men inte ens det lockar särskilt mycket.
.
Nej, idag är jag faktiskt absolut sämst på det här. Jag skulle behöva lite hjälp. Bli matad typ. Eller också inte. Jag behöver kanske inte ens äta nåt särskilt. Jag svälter ju inte precis. Det jag skulle behöva däremot är att vila. Men det har jag inten som helst lust med. Jag tänkte träna rygg idag. Ja, det blir bra. Och då blir jag säkert hungrig också. Det här var precis vad jag behövde. Få föra ett totalt osammanhängande resonemang med mig själv. Toppen. 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: