lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Skitveckan,..

Kategori: Allmänt

.
,..som tog en helomvändning. Inledde måndagen med en förbaskat envis nackspärr och en förkylning. Tisdagen blev jag bara sämre, onsdag fick jag gå hem från jobbet och torsdag/fredag blev jag hemma. Det sög riktigt stenhårt. Ännu mer eftersom jag hade planerat stordåd på träningsfronten, för att sedan kunna fara iväg på semester med ro i kroppen. 
.
Fredagkväll fick jag dock nog på att vara sjuk och åkte till gymmet. Rygg/biceps/mage följdes av lördagsmorgonens bröst/triceps/axlar. Mosade in så mycket jag bara kunde på en gång och kvar var bara ben. Men inte tusan kändes det tillräckligt. Nej, jag hade en ambition om ett nytt pb i mark och förstod att jag åtminstone skulle vara tvungen att försöka för att inte grina ihop totalt. Så imorse tog jag nya tag. Lagomförkyld, mör i kroppen och på fastande mage, anfådd bara av att värma upp. Men det gick vägen ändå. 125kg i marken, check :)
.
Jag är nöjd. Riktigt helnöjd. Ännu mer eftersom jag bara väger ynkliga 57kg. Jag bröt dieten på 56,8kg, började med creatin på nytt och tycker jag ätit ganska "fritt" sen dess men tydligen har det inte blivit några monsterportioner. Jag har ätit som jag mått bäst av helt enkelt. Men jag ska börja äta mer, 125kg var bara ett delmål, jag vill ju bli megastark :D
.
Fler bra saker har mött mitt öde. Igår var vi och provade en bil till mig(!). Jag behöver ha en egen när vi flyttat. Och det här var en alldeles jättebra bil som både var snygg och som gjorde precis som jag ville. Och dessutom är den snäll för miljön för den kan åka på etanol, vilket jag tycker kan kompensera det faktum att jag inte källsorterar. (förlåt mamma) Fanns inga tvivel, jag blev tvungen att köpa den. Nu kan jag dock inte förstå att den faktiskt är MIN!! :D
.
 
  
 
  
.
Jag lämnade kvar den hos bilhandlarn så att jag den står i trygghet när vi är borta. Sen när vi kommer hem igen, då ska vi åka och hämta den och då faller förmodligen poletten ner.. Wiihoo :D
.
Och sedan har vi kollat mer inredning till huset. Köket är i princip färdigbestämt, endast vitvarorna kvar. Och det kommer att bli helt galet snyggt. Och så valde vi tapet till sovrummet, färg till vår walk in-closet, källaren och (om jag får som jag vill) även till vardagsrummet . Badrummet står dock helt still då min plan gick lite i kras när jag insåg att vi kommer att bli tvugna att välja funktion framför utseende. Men det kommer bli bra ändå, vi får bara tänka om litegrann.
.
Så, det får summera skitveckan som blev en stjärnvecka. Nu far vi till Oskarshamn för att bada och busa och bara vara lediga.
.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: