lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Så en liten titt på,..

Kategori: Allmänt

,
,..vårt buffèbord som skulle vara anpassat till alla. Vår familj har två glutenitoleranta, en allergisk mot soja, en laktosintollerant och en överkänslighet mot mjölkprotein, två "demivegitarianer", en helt vegetarian, en någonstans därmittemellan, en som inte äter så mycket alls och så, tro det eller ej, en allätare. Men allas behov och önskemål blev tillgodosedda och rätterna blev många.
.
Mina bidrag var en Broccoli och ädelostpaj, Ugnsbakade zuccini fyllda med vildris och pinjenötter, samt en kikärtssallad med senap och babyspenat. 
.
 
 
.
Brorsan hade gjort Lax med cremefraicé- och fetaosttäcke, alternativt Quorn på samma vis
.
.
Mamma gjorde en stor Grönkål- och rödbetsgryta
.
.
 Stora vita bönor, samt ett måste för mig Linssallad med mjölksyrad gurka
.
  
.
Den obligatoriska Potatisgratängen med grädde och vitlök
.
 
  
.
Sedan en massa tillbehör, men alla dem orkade jag inte fånga på bild för då var jag hungrig och min (första) tallrik fick se ut sisåhär..
.
.
Bredvid brorsans..
.
.
Så ja, det går att få ihop både julbord och andra bufféer ganska bra, trots diverse allergier, önskemål, behov och andra kostval. Och det jag tycker är det bästa, är att ingen jul måste vara den andra lik. Det finns några få smaker jag gärna vill ska finnas där, men ingenting är egentligen livsnödvändigt. Nya rätter är hjärtligt välkomna och det även om dem bara är tillfälliga. Julen är för mig mest en känsla och känslan, den fick vi verkligen till i år <3
  .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: