lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

2 veckor passerade,..

Kategori: Träning

,
,..-2kg på vågen och +20kg i knäböjen. Typ. 
.
Senaste veckan har varit rätt så klockren på de flesta plan. Jag har jobbat ytterst lite, vilket gjort att jag hunnit massor med annat. Jag har betat av ytterligare poäng på plats i skolan och skrivit massor av uppgifter på hemmaplan. Och träningen, ja den har både varit rolig och gått framåt. 
.
Jag gjorde mig ett nytt upplägg som jag började med i onsdags och började det med att sätta mina 5*5 på 65kg i bänken. Och det var med en fin extra sjätte reps i sista setet för att kunna säkerställa att jag ska vidare ännu lite till. Äntligen! 
.
Mitt axelpass körde jag ensam, men det var lite nyttigt för jag fick ge mig tusan på att få upp hantlarna själv och det fick jag. Jag fixade samma repsantal i pressarna trots en höjning på 2,5kg. Kändes bra.
.
Och så igår var det dags för ben och jag hade bestämt mig för att känna på de där magiska tresiffriga. För mig var det en dag jag aldrig räknat med skulle komma med tanke på hur kroppen har mått. Men det har gått bättre och bättre och igår blev dagen jag fick knäböja 100kg. Det var kul.
.
Jag hade varit ledig hela dagen och förutom en morgonpromenad hade jag inte gjort annat än pluggat så jag var lagom opepp och allmänt mos i skallen och vid såna tillfällen finns inget annat att göra än att ta till den kanske bästa pwo:n av dem alla. Jag har tur som hittat en karl som går med på mina påhitt..
.
Det gäller att klä av sig snabbt som tusan..
  
Slänga sig i, alternativt springa i, snabbt som tusan...
Och sedan är det bara att hoppas man hinner ta sig upp innan kroppen hinner fatta vad som hände.
Helst hinna med en liten simtur först..
  
.
Och tro det eller ej, men den här gången var det faktiskt nästan,.. skönt. Inte alls lika dödsångestingivande som sista doppet i december. Så ja, nu är definitivt badsäsongen 2014 invigd :)
.
Och vad gäller vikten så tappade jag, ganska väntat, hela 1,5kg första veckan. Den här veckan känns dock mer stabil. -0,3kg och vikten idag heter alltså 62kg. Och idag är det lördag och jag ska äta nånting gott. Om bara jag kommer på vad. Jag är inte sugen på ett enda dugg. Förhoppningsvis blir jag det senare, efter mig rygg- och tricepspass.. :) På återseende!
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: