lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Det satt en kille,..

Kategori: Träning

.
,..på gymmet häromdagen som jag la märke till, eftersom det enda han tycktes göra var att knappa på sin mobiltelefon. Jag säger inget om det, han hade kanske något jätteviktigt där i. Det komiska i det hela, var hans klädval. En t-shirt med det klara budskapet tryckt över halva framsidan, "Go hard or Go home". Jag var tvungen att le lite för mig själv.
.
Men så slog det mig idag, att jag nog stundvis sänder ut samma, vad ska vi kalla det, dubbelmoral, när jag springer omkring med dragremmar runt handlederna och texten "Smartgrip" på ryggen. Något som hänt mer än en gång.. Men, den bjuder jag på.
.
 
.
Idag är jag ledig, bortsett från en massagekund i em. Spenderade halva natten på soffan eftersom jag inte kunde sova, men försökte ta igen det med en liten sovmorgon. Sen har jag tvättat och var på gymmet mellan maskinerna. Framsida ben/axlar och idag gick det riktigt bra. Jag mådde bra, hade en skön känsla inom mig, och framförallt LUST att ta i. Ja, det var kul.
.
Det blev dock ingen frukost idag. Jag tyckte jag klev upp för sent för att hinna äta innan träningen och så var jag inte det minsta hungrig. Och imorgon blir det heller ingen, för imorgon jobbar jag 7-16 på det jobbet där man inte får äta frukost, och att äta innan jag åker dit kommer inte ens på världkartan. Så, jag gör helt enkelt ett nytt försök på torsdag. Eller fredag. Eller nåt. Eller också skiter jag i det. Varför egentligen ändra på ett fungerande koncept?
.
Jag har tränat på malto och aminosyror ett tag nu och detsamma efter passet ihop med vassle, så även om min första "måltid" kommer först på em så har jag fått i mig energi, vilket gör att det egentligen bara är det dagar jag jobbar som jag haft en längre fasta, och det kan jag likagärna fortsätta med, åtminstone tillsvidare.
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: