lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

En annan variant,..

Kategori: Träning

.
,..av dem jag kallade "bröd" är att göra dem till muffins. I dessa hade jag även i riven morot, men för övrigt precis samma som jag rabblade upp senast och för att öka chansen att någon testar kommer här ett förslag på recept.
.
.
20g havregryn
30g hirsflingor
1 helt ägg
2 äggvitor 
(alt 100g äggvita och skippa gulan helt om ni inte vill ha/behöver fettet)
1 riven morot
10g linfrö
flingsalt
.
Ner i muffinsformar, in i ugnen. Min ugn ljuger, så jag vet inte hur många grader, 175-200 nånstans. Och tidsuppfattning ägen jag ingen, ha inne dem tills dem är färdiga. Stick i en och se så den "torkat" lite inuti.
.
Jag åt mina med avokado, kalkon och tomat.
.
.
.
Idag har jag varit ledig och haft en helt fantastisk dag från början till slut. Frukosten intogs i en mysig park vid lunchtid tillsammans med min kära efter ett par ärenden på stan. Vi köpte proteinsmoothies, och hemgjorda proteinbarer från HälsofreakDet bästa med det stället är att dem kaloriberäknar allt och anger näringsvärden. Jag njöt av en stor Snickersshake (smak av choklad och jordnötssmör) och en ordentligt stor proteinchokladboll för totalt knappa 300 kcal. Och så jordgubbar till det. Njutning på hög nivå.
.
Till lunch åt vi sushi, tolv bitar för mig och det var alldeles jättelagom. Sedan for vi på utflykt för att kolla på ett hus. Något vi gör med jämna mellanrum nuförtiden eftersom vi letar för fullt. Det var fint och läget var trevligt, nu väntar vi bara på att få se insidan av huset också, på visningen som är om drygt en vecka ;)
.
Därefter var det dags för dagens träning. Vi satt båda två och gäspade i bilen, men PE vet hur jag fungerar, och framförallt hur man hanterar mig, så han höjde musiken och pepptalkade igång mig hela vägen till gymmet. Och visst tusan fungerade det. Ett par utvalda ord fastnade i mitt huvud och upprepade sig varje gång jag kände mig trött eller tyckte det var tungt och fick mig att ta i, ännu lite till, tills jag var riktigt nöjd.
.
Imorgon blir det en träningfri dag eftersom jag jobbar från morgon till kväll med enbart en halvtimmes "ledighet", för att förflytta mig från det ena jobbet till det andra. Men inga sura miner, jag ska jobba med glädje. Livet är snällt mot mig.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: