lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

En ny sådan,..

Kategori: Allmänt

.
,..riktigt bra-period känns som den är på ingång. Eller redan här förresten. Jag börjar känns mig som mig själv igen. Som den glada positiva personen jag brukar vara, den med energi och lust till det mesta. 
.
Det har utan tvekan flera orsaker. Både till att jag under så lång tid känt mig ganska nedstämd och trött till att jag nu känner mig otroligt mycket lättare. En stor del har varit min jobbsituation. jag gick tillbaka till ett av mina gamla jobb, till en början med en tanke att det var högst tillfälligt, men ganska snart fick andra omständigheter mig att tänka att jag skulle behöva stanna där, bli fast. En tanke som stressat mig otroligt, så långt att jag legat vaken av oro nätterna innan jag ska jobba och sedan vaken efter att jag jobbat för att jag inte lyckats stressa ner. Sömnen har med andra ord nästintill fått utebli. Likaså kosten. En omöjlighet att sitta ner och äta utan avbrott har gjort att jag struntat i att äta alls, vilket i sin tur gjorde mig ännu mer trött och orkeslös, faktorer som självklart påverkade min fritid och min träning. Och när träningen går åt skogen, då finns det inte mycket glädje kvar till något alls. Så jag har mest velat bädda ner mig så fort jag varit hemma. 
.
Förra veckan gjorde jag mitt kloka beslut att säga upp mig från jobbet. Jag har en månads uppsägningstid, men vetskapen att det har ett slut gör att jag känner mig hundra kilo lättare och jag kan till och med jobba mina kvarvarande pass med glädje, för visst finns det stundvid en charm i det bygget. 
Strax därefter löste sig en annan stressfaktor, på ett sätt jag inte ens vågat hoppas på. Och en efter en faller bitarna på plats.
.
Igår morse gav jag mig ut på en löptur. Jag har inte sprungit på i princip hela sommaren och ville så gärna springa både långt och snabbt, jag gillar ju att springa. Men i ett försök till förnuft maximerade jag min sträcka till en ytterst kort sådan och tempot skulle jag hålla lugnt. Väl ute kände jag mig som en sån där ko man släpper ut efter en lång vinter, men jag höll mig till sträckan och tempot relativt bra. Jag slängde in 6st backintervaller på slutet och ville spy litegrann, men det var fantastiskt roligt.
.
Sedan spenderade jag resten av dagen med min andra hälft. Vi var på utflykt någonstans långt borta, visste tillslut inte själva vart vi var. Men det var jättevackert, vi träffade hästar och kalvar och får och åt sushi vid en vacker sjö. Kvällen bjöd på ett pass framsida ben/axlar på gymmet, vilket satte pricken över i på en fantastisk dag..
.
  
.
All those little moments.. <3
.
 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Vad skönt att du tagit beslut som får dig att må bättre! Låter som att du haft ett riktigt jobbigt jobb. Viktigt att må bra på sin arbetsplats!

    Sv: Det kan du faktiskt ha rätt i! Mycket sitter ju i huvudet :) Jag brukar använda mig att ett liknande knep när jag ska försöka maxa. Då kör jag ett par excentriska set på lite högre vikter än maxvikten, vilar några minuter och testar sedan en maxning :) Måste testa ditt knep nästa gång det känns tungt i bänken!

    2013-08-08 | 10:10:44
    Bloggadress: http://emmanyymaan.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här: