lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

För att börja med,..

Kategori: Träning

.
,..armpasset i fredags, så blev det en riktig hit. Tungt och intensivt och jag fick till en riktigt skön känsla i trådarna som hänger från mina axlar. På lördagen mådde jag skrutt, hade inte sovit knappt alls och funderade över om jag skulle träna överhuvudtaget men bestämde mig för att åka till gymmet ändå. Och väl på plats gjorde jag ett av mina bästa pass i mark. Började med tunga 1or utan remmar för att öva grepp och teknik och slutade med 5*5 på högre vikt än jag gjort någonsin. Jag har ingen aning om var det kom ifrån. Fortsatte med bänk och påbörjade ett nytt 5*5 även där, men med en ganska stor sänkning sedan sist. Men det gick bra och med 8 lätta reps i sista setet kändes kommande ökningen som en busenkel utmaning. 
.
Söndagen var vilodag från gymmet, men istället blev det en löptur efter jobbet på dryga 6,5km. Ingen hastighet att tala om, men en skön tur som gjorde gott för kroppen. Avslutade kvällen med en tacokväll tillsammans med min andra (läs bättre) hälft. Det blir ju en ganska "ren" tacos, eftersom jag inte kan äta bröd och inte är så mycket för alltför mycket "gegga" heller. Kyckling dränkt i tacokrydda, massor med grönsaker, stark tacosås, och så lite mager riven ost, men den smakade knappt någonting, så lite är rätt ord. Så åt vi det i hårda skal :)
.
till fördrink, morotsjuice!
 
 
.
Imorse var det dags för bänk igen. Började med 1or för att teknikträna stopp och sedan 5*5 på 2,5kg högre vikt än sist. Gick lika lätt och 7 reps for upp i sista setet, så det blir en ny höjning nästa pass :) Jag planerar att hålla mig till upplägget ett tag nu. Jag trodde jag gav det en ärlig chans sist, men efter lite insikt har jag kommit fram till att jag nog inte var helt rättvis ändå. Så fort jag inte tyckte jag gick framåt så började jag syssla med massa annat. Höjde och sänkte och hade ingen riktig struktur överhuvudtaget.. Så, nu ska jag hålla mig till planen. Precis i alla pass förutom när jag fuskar.
.
Därefter åt vi en riktigt god lunch på stan och gick tillsammans en sväng innan vi skiljdes åt och jag gick för att träffa syrran. Så har vi hängt på stan hela dagen och jag har gjort av med alla mina pengar. Men det var roligt. jag har köpt massor med fina kläder till semestern. Man måste ju faktiskt vara fin i en fin stad, eller hur?! Kjolar och shorts och blusar och linnen, så många att jag knappt vet om jag kommer hinna använda allt, vi ska ju trots allt bara vara borta i en vecka... ;) 
.
Nu luktar det alldeles ljuvligt i hela mitt slott. Jag håller på att baka! Men det är något jag hittade på alldeles nyss och eftersom jag ännu inte vet hur resultatet blir så väntar jag med att berätta vidare. Blir det lyckat så kan det nog bli riktigt bra ;) Tjing*
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: