lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

I en spiral,..

Kategori: Träning

.
,..som känns ganska bra, rullar jag omkring just nu. Det liksom bara fungerar. 
.
Jag har börjat äta frukost, och för att kunna det äter jag lite mindre på kvällen, lite fler gånger under dagen och i det stora hela har det blivit jättepositivt, för hela kroppen känns bättre. Träningen fungerar utmärkt och jag känner mig starkare. Efter många månaders uppehåll från kreatinet började jag igen, för ca två veckor sedan. Hur mycket som är placebo vet jag inte, men jag tycker allt är mycket roligare, för plötsligt tror jag mig kunna, tar i lite till och inser att jag ju faktiskt kan.
.
Igår skulle jag köra framsida ben/axlar. Hade ont om tid eftersom jag planerat in hela dagen med en vän och tänkte först strunta i axlarna och bara köra benen. Jag var ju "jättetrött" i hela överkroppen. Men väl på gymmet möttes jag av min karl som satt och körde axelpressar och fick min tvekan att försvinna. Han hade ju kört precis samma pass som mig föregående dagar och jag tänkte att "orkar han, så orkar fasen i mig jag också". Det jag inte visste då, var att han just kommit ner, fuskat genom att totalt struntat i benen och bara körde axlar. (får tillägga att detta fusk var helt okej, eftersom han hade möjligheten till ett extra pass) Men det spelar ingen roll, jag fick det jag skulle gjort och dessutom i ett rasande tempo, jag hade ju en tid att passa. 35 minuter i benpress, hacklift och benspark, sedan lika lång tid för ett antal axelövningar. 
.
Och allting i övriga livet följer samma fotspår. Jag fick mitt slott värderat av en trevlig mäklare och det är tydligen en guldgruva jag bor i. Därefter ställde sig banken villiga för att bevilja oss ett lån, så nu kan vi rent praktiskt köpa ett hus, när vi bara hittat rätt. Och vi ska på en visning i helgen som jag är mycket förväntansfull inför.
.
Fyra ynkliga pass kvar på jobbet jag slutar på, och enbart tre veckor kvar till en efterlängtad semester. Och på toppen av alltihop är jag alldeles nykär. (När går sånt över egentligen?)
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: