lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Ibland känner jag mig,..

Kategori: Träning

.
,..riktigt lyxigt bortskämd. Igår var en sån dag. Jag hade en massagekund på em och uttryckte för min karl att det var en sån dag jag inte kände för att ge massage, utan önskade jag skulle få. 
.
Väl hemma åkte vi och handlade, lagade middag och åt. Sedan säger han att "nu ska du få massage". Strax efteråt står han redo med bänken uppfälld, handdukar framtagna och massageoljan i handen. Bara för mig att hoppa på plats och njuta.. Ja, jag har det jäkla bra jag..
.
.
Så vaknade jag imorse med en fantastiskt skön känsla i kroppen. Hela övre delen av ryggen, axlarna och nacken kändes bra mycket mjukare. Konstigt vore det annars, jag tror jag fick bli knådad i en hel timme igår :D Dock förstörde nio timmar på jobbet, varav sju av dem i kassan, större delen av den känslan, men jag känner mig ändå glad och så otroligt lyckligt lottad som har en så underbar man..
.
Efter jobbet for jag nästan direkt till gymmet. Tanken om en eventuell vilodag hade slagit mig flera gånger under dagen, men redan i receptionen insåg jag att det jag först tvekat inför skulle kunna bli riktigt bra. En liten mening av någon jag gillar så mycket, gjorde hela mitt pass. "Det är bara att bita ihop", var hennes svar på mitt beklagande, och hon hade ju så rätt. Jag hade tagit mig till gymmet trots att jag var skittrött. Jag var där för att träna och göra ett bra pass. Så det gjorde jag. Ganska exakt 75 minuter senare var jag toknöjd och cyklade hemåt i spöregn och åska.
.
Middagen blev enkel, fisk som jag lagade i ugnen i en liten skvätt vatten, goda kryddor och purjolök. Ringlade olivolja över och åt ihop med ris och grönsaker. Lätt att göra, lätt att äta och lättsmält för magen. 
.
.

Kommentarer

  • Camilla Davour säger:

    aww.. blir jätteglad att läsa det här inlägget ju, ja nästan lite stolt :o) Klart man får gnälla och klaga när det faktiskt finns anledning tycker jag. Men det är när man sedan klarar att lägga det åt sidan och träna ändå, som man är sådär grym som du var igår! Bra jobbat lillbiffen :)

    Svar: Du ska vara stolt. Inte minst för allt det du själv presterar. Om du inte redan anat det, så ser jag upp till dig. Och ja, inte bara för att du råkar vara en aning längre :P
    Lisah

    2013-08-15 | 11:02:15
    Bloggadress: http://www.camilladavour.se
  • Camilla Davour säger:

    :o)

    2013-08-17 | 15:30:22
    Bloggadress: http://www.camilladavour.se

Kommentera inlägget här: