lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Inför gårdagens baspasss,..

Kategori: Träning

.
,..var jag inte särskilt supertaggad alls. Det är lite konstigt egentligen, för när jag har vilodag gör jag inget annat än längtar till gymmet, men dagen efter är jag som förbytt. Liksom lat i hela mig. 
.
Men väl nere var det bara att bita ihop och så snart jag kommit igång så kom även viljan. Ännu bättre blev det när jag såg C komma nedsmygande, att ha en inspirationskälla i ögonvrån gör alltid mina pass bättre :D
.
Bänken gick sådär. Den blir aldrig någon fullpott när jag är ensam, för den där satans stången skrämmer mig litegrann och jag får för mig att till min totala nackdel liksom vända i farten. Dessutom kändes inte ryggen glad så övervägande del av mina set blev med fötterna på bänken och jag fick satsa på att öva på snygga stopp i bottenläget.
.
Marken däremot gick hur bra som helst. Jag var fundersam över om det skulle gå överhuvudtaget, eftersom ryggen kändes som den gjorde. Jag planerade att köra 3-5or på ca 95kg, avsluta med några 1or på 100, men aldrig gå över det. 
Med mig i bagaget fick jag 1x5 på 100kg, 2x3 på 105kg och slutligen (var nu det kom ifrån..?!) 1x2 på 110kg.
.
Idag mår jag som jag förtjänar. Jag kunde inte sova igår för jag låg och oroade mig för allt som går att oroa sig för, dessutom klev jag upp tidigare än på en jobbdag, trots att jag är ledig. Men jag har mycket att hinna idag, så det var nog lika bra. 
.
Det ska bli mer bänkpress och så tjocklek för ryggen. Det ska komma en mäklare hit så att jag ska få mitt slott värderat, så ska vi kontakta banker och höra efter vem som vill ge oss ett lån till vårt hus. Dessutom behöver jag åka och fixa ett nytt pass och förhoppningsvis hinna träffa syrran. Så att kliva upp tidigt var nog nödvändigt. Inte minst eftersom jag återigen övar på att äta frukost..
.
Gröten står på kallning..
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: