lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Jag fick en massa frågor,..

Kategori: Allmänt

.
,..om kost och vikt, återigen. Om hjälp. Att gå ner i vikt. Och jag vill gärna hjälpa till, jag tycker det är roligt. Bara som en första sak nämnde jag för henne att utan att egentligen ändra alls på något av det hon äter skulle hon komma långt på att bara ändra på det hon dricker. Förklarade hur mycket kalorier hon skulle spara på att byta all denna läsk, mjölk, juice, cappuccino, varm choklad, osv, mot vatten.
.
Svaret jag fick var "Ja, men jag tycker inte vatten är GOTT" Sedan ett stort leende på det, följt av fortsättningen "..och livet är för kort för att inte få njuta av godsaker" 
.
Ta det här rätt nu. I min värld får alla både äta och dricka vad dem vill. Får se ut som dem vill, prioritera vad dem vill, ägna sig åt vad dem vill. Men ber man mig om hjälp så hjälper jag. Och hjälper jag så tar jag av min tid. Tid som jag kan använda till bra jäkla mycket bättre saker än att förklara och ge massa information, tips och råd till någon som påstår sig vilja något men överhuvudtaget inte tänkt igenom det.
.
Så, innan ni ber mig om hjälp, se till att ni vill ha den.
.
 
.
 
 

Kommentarer

  • David säger:

    Word!

    2013-08-17 | 13:11:36

Kommentera inlägget här: