lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Jag har kört,..

Kategori: Träning

.
,..ett nytt upplägg ett par veckor nu. En kompis som frågade hur det var upplagt gav jag bara svaret "det är typ mycket av allt", och det är det bästa sättet jag kan beskriva det på utan att gå in på splitten mellan dagarna och muskelgrupper. Varje vecka har börjat med ett baspass, där hela kroppen involverats. Sedan har bröst, rygg och ben delats upp så dem återkommit två gånger vardera under resten av veckan tillsammans med varandra eller kombinerat med axlar/armar. Ungefär så. 
.
Det har varit jätteroligt, och fungerat förvånandsvärt bra. Kroppen anpassar sig. Och det har gått alldeles utmärkt att köra bänkpress två dagar i rad, axlar direkt efter bröst, marklyft efter ett benpass, chins dagen efter ryggpass, eller vad det nu kan vara. Det gäller bara att jag inte begränsar mig själv, där uppe i skallen.
.
Däremot har min rygg inte varit helt glad senaste veckan. Jag tror droppen var när vanliga marklyften kom dagen efter jag kört raka mark. Det var inte ett upplägg jag valde själv, utan helt påverkat av idiotiska arbetstider, men jag borde sett till att undgått det ändå. Sista passet för denna vecka blev i torsdags kväll. Igår blev en träningsfri dag, eftersom jag hade en 12-timmars arbetsdag. Och idag gör jag någonting som känns så sjukt jäkla jättetråkigt, men som förmodligen kroppen kommer att tacka mig för imorgon. Jag har vilodag. På riktigt, och inte bara för att jobbet tvingar mig. Och jag har jättetråkigt.
.
Tänkte gett mig ut för att springa imorse, men det spöregnade när jag klev upp. Men att inte röra mig alls förvärrar bara värk för mig, så istället tog jag det kloka beslutet om ett yogapass. Efter 60 minuter i olika positioner med andning och streching och vridningar och dubbelvikningar var jag mjuk som spaghetti och hade nästan inte ont någonstans alls. Yoga är fantastisk träning.
.
Sedan har jag ägnat mig åt vad som helst och ingenting. Pysslat här hemma och fixat med hemligheter. Jag har gjort ett alldeles jättestort paket åt min man. Jag tror det är ett födelsedagspaket. Han fyller egentligen först om en månad men jag kan bara inte vänta längre så han kommer att få det ikväll. 
.
Dagens lunch, busenkel fisk med grönsaker, allt gjort i ugnen i samma form med bara kryddor och lite vatten
.
.
Och vid servering på med lite olivolja och flingsalt på det hela..
.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: