lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Något av det allra godaste,..

Kategori: Träning

.
,..jag vet just nu, råkar även vara världens enklaste. Shakes, smoothies, blandade godsaker som mixas för att drickas! När jag var sjuk senast fick jag någon nille (finns det något som heter så..? well, nu gör det) på bladspenat, och den har hängt i. Dessa gröna spröda små blad har fått fortsätta förgylla mina drinkar, i mängder. Jag mosar ner så mycket jag bara får rum med.
.
  
 
Till de övriga ingredienserna är mina favoriter just nu avokado, blåbär, hallon, fryst mango och ibland något "superbär"-pulver, exempelvis spirulina, acai, mighty berries eller mighty greens. Min bas är naturellt vassle. Jag använder sällan smaksatt proteinpulver, faktiskt så sällan att jag vill kalla det aldrig. Däremot gillar jag att blanda vassle och casein, bara för att få en lite tjockare, mer mättande, konsistens. Men det har jag ett nytt knep för att få, ett faktiskt riktigt bra sådant. Kokosmjöl! En matsked räcker, för att ge smoothien både konstistens och en lagom svag men härlig kokossmak.
.
.
Kokosmjölet använder jag till en hel del just nu. Jag är ju sån, att jag hittar något jag gillar, sen experimenterar jag med det i alla användningsområden jag kan komma på, och sen några till. Återkommer med fler tips, på de försök jag tycker blivit lyckade. (på bilden där mjölet står bredvid kokosmjölken skulle jag göra en form av kokospannkaka. Det blev inte ens "pannkaka", det blev inte ätbart överhuvudtaget. Däremot gjorde jag en lyckad variant en annan dag..)
 
.
Idag hade jag vilodag. 9 timmar på världens bästa jobb, följt av mitt 45 min yogapass och så planerade 6 minuter på löpbandet som råkade bli 26 minuter. Men, ingen styrka i alla fall, så i princip har jag ju vilat. Jag tänker i alla fall se det så :)
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: