lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

När jag vill ha gröten i en annan form,..

Kategori: Träning

.
,..gör jag världens enklaste "bröd". En blandning mellan havregryn och hirsflingor, äggvita (äggula när jag vill ha/behöver den), en liten aning kokosmjöl (där återkom det), linfrön, salt och en skvätt vatten. Jag skriver inga mängder, eftersom jag själv gör olika hela tiden, precis anpassat efter vad jag har för behov för stunden. Sedan steker/gräddar jag mitt "bröd i en torr teflonkastrull (jag har bränt alla mina stekpannor, men en kastrull fungerar utmärkt).
.
Som glutenintolenrant köper jag aldrig bröd, varför det är gott att göra det själv ibland. Men även för en vanlig dödlig är detta verkligen både superenkelt och riktigt gott. Prova :)
.
 
 
I dessa hade jag även en släng kanel..
 
 
.
Passet igår gick riktigt bra. Jag hade haft ont i magen hela natten och inte kunnat sova, jobbat hela dagen och knappt kunnat äta, men jag ville verkligen köra ändå. Ett helkroppspass bestående av bara basövningar, veckans egentligen tyngsta, men samtidigt roligaste pass. Körde mina marklyft på en låda och ville kräkas varje gång jag skulle sätta mig ner i bottenläget av bältet som kramade åt alla mina ömma delar, men det fungerade. Till och med bänken gick riktigt bra, trots att triceps fått sitt dagen innan. 
.
Idag har jag spenderat tio timmar på jobbet. Men tiden gick ändå relativt fort, den gör ju det när man hela tiden har fullt upp. Efter jobbet åkte vi och badade, på badplatsen vi gjort till vår. Det fanns ingen annan som fått samma tokiga idé som oss, att bada denna dag, så vi var där alldeles ensamma och lyckades fånga solnedgången innan den passerat. 
.
Jag är glad, för jag fick byta till att jobba stängning imorgon, så istället för ett 10-timmars dagpass kör jag ett hälften så långt kvällspass, och har hela morgon, fm och dagen till vad jag vill. Bli mos i bänkpressen till exempel. Tre veckor kvar på jobbet, sedan slutar jag där. Känns helt rätt.
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: