lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Sista träningspasset,..

Kategori: Träning

.
,..för veckan har jag kört idag. Första passet för nästa vecka, kommer jag att köra imorgon. Absolut ingen optimal planering, men jag lyckas inte få till det på något annat sätt om jag inte ska hamna helt i ofas med mitt upplägg..
.
Kör 10 timmars arbetsdag både söndag och måndag, vilket omöjliggör att köra på söndag och av erfarenhet vet jag att jag kommer göra klokast i att vänta med måndagens pass till min lediga tisdag. Jag har visserligen en lika lång dag idag, men på två olika jobb och med en paus i mitten, så jag jobbade fem timmar med start 6.45 imorse, sedan direkt till gymmet. Nu är jag hemma och laddar om, så ska jag till nästa bygge om en timme..
.
Hur som helst stod baksida ben/armar på dagens schema och passet gick fint, men var otroligt tungt. Jag har omedvetet hamnat i samma ättider som när jag planerat körde pf, så när jag åkte till gymmet förut var det på tom mage och min första måltid blev nu, efter drygt 16 timmars fasta. Jobbar jag längre pass brukar fastan bli kortare, då äter jag någonstans på fm/lunchtid, då jag har rast. (i alla fall om jag jobbar på det jobbet där jag har rast..) Då hinner jag smälta maten innan det är dags att träna. Men tränar jag morgon eller fm så gör jag det helst utan mat i magen, jag tycker det känns bättre. 
.
Dock funderar jag på att börja äta frukost igen ändå. Mest för att jag inte känner mig lika hungrig längre, nästan inte nån gång under dygnet. De senaste dagarna har jag känt det som att jag lika gärna kunnat fasta hela dygnet och så vill jag inte vara. Jag vill vara hungrig och jag vill vilja äta. Och jag minns hur mycket jag tyckte om min frukost, herregud, den var helig för mig!
.
Min lunch, lika omärkvärdig som vanligt..
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: