lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Andra advent,..

Kategori: Allmänt

,
,..blev supermysig. Flera av dem vi bjudit hit kunde inte komma och ännu fler uteblev pga av vädret. Men fem stycken kom. Den första tassade hit till fots, från jobbet som ligger två minuter bort. De fyra andra som kom, gjorde det ända från grannstaden, Norrköping. Det gick sakta på vägarna, men dem tog sig hit och det var värdefullt.
.
 
  
 
 
.
Jag hade bakat pepparkakscheesecake och karln hade gjort saffransbiskvier. Så drack vi glögg och lyssnade på julmusik och bara myste. Det var verkligen jättetrevligt, jag njöt varenda minut. 
.
Den lediga förmiddagen firade jag med både knäböj och marklyft på gymmet. Jag skulle kört ett rent benpass med böj som första övning, men efter mina 5x5 på 65kg, som gick kanonbra (yehoo) var jag så himla sugen på att prova marken också, det var trots allt över en månad sedan sist. Ett par uppvärmningsset och sedan hade jag 100kg på stången. Tanken var bara att testa hur tungt det var, slutresultatet blev 5x5 där också. Visst, jag har fixat bägge prestationerna förut. Men inte i samma pass, direkt efter varandra. Inte med samma tvärsäkra känsla att det är jag som bestämmer över vikterna. Och inte med den här beslutsamheten att jag ska bli bättre, friskare och starkare, än någonsin. 
.
You never know how strong you are, until being strong
is the only choice you have
.
 .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: