lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Jag är egentligen,..

Kategori: Allmänt

,
,..inte fullt så bitter som jag kanske verkar. Jag har bara så svårt för att acceptera begränsningar. Särskilt nu, när ryggen inte gör ont, vad ska då istället nacken behöva bråka för? Otroligt onödigt.
.
Men jag är rätt så positiv ändå. Jag ska snart vara igång i full fart igen. Och som en extra motivationskick (som om jag inte vore peppad nog..) har jag designat mig en alldeles jättesnygg ny kalender. Jag är nöjd :)
.
.
Den är helt tom och full av oskrivna blad. Jag gillar det, att få "börja på nytt" litegrann. Sådär som vi annars gör varje måndag, när vi har en ny vecka som väntar, fast större. 
.
2013 har varit ett bra år för mig. Jag har gått framåt, sedan bakåt, sen framåt igen. Jag har lärt mig på vägen. Tillsammans med min karl hann jag köpa en tomt och sedan sälja den igen, kika på tio stycken hus och bjuda på ett men inte köpa något, ännu. Så hann jag utforska två nya städer i två nya länder. Dessutom har jag bytt arbetsplats flera gånger, trivts och verkligen vantrivts. Jobbat nästan heltid och på något sätt samtidigt betat av studier i 150% takt. Utan att knappt läst en enda bok. Jag har rätt bra flyt. Så jag tänkte fortsätta så. Den här skadan ska bara vara tillfällig.
.
Välkommen, nya året, 2014.
.
Jag och brorsan, julafton 2013
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: