lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Jag försökte,..

Kategori: Allmänt

,
,..få det att funka igår. Men icke. Min idé var att värma upp på löpbandet. Av erfarenhet brukar både min rygg, nacke och axlar tycka om att springa och bli mjukare av det. Men det fungerade inte på detta. Tre minuters promenad, knappa två minuters jogg, sedan hamnade jag återigen på golvet med ett dunkande huvud, suddig syn och ett träningspass jag bara kunde glömma skulle bli av.
.
Min räddning från att bryta ihop helt var vetskapen om en osteopatbehandling som väntade två timmar senare. Trodde jag ja. I mobilen låg ett sms och väntade med informationen att han var sjuk och var tvungen att ställa in. I just den stunden jag såg det, så var det det absolut värsta som kunde hända. Men med hjälp som från ovan lyckades jag få en akuttid hos en naprapat, genom en annan naprapat, som ordnade det hela bara för att vi känner varandra. Hon fick sin kollega att ta emot mig på sin lunchrast och då mitt behov av hjälp kändes starkare än mitt samvete så tog jag tillfället.
.
Han knäckte och tryckte och knäckte ännu mer. Jag har varit på många behandlingar där jag blivit ommöblerad, men aldrig så mycket som denna gång. Det verkade som att ingenting överhuvudtaget befann där det skulle. Efteråt var jag omtumlad och åkte direkt hem och la mig. Hade gärna legat kvar resten av dagen, men eftersom jag hade flera pt-kunder inbokade var jag tvungen att åka till gymmet och jobba. Sista timmen hade jag mitt yogapass, men så fort jag höll armarna högre än axelhöjd så snurrade det i skallen, så jag fick låta dem köra mestadels på egen hand. Kändes dumt, men det gick bra.
.
Idag känner jag mig konstig, men har inte ont på samma sätt. Jag åkte till gymmet, kan ju omöjligt låta bli..., men tog det ytterst försiktigt. Skulle inte kalla det jag gjorde för att träna, men jag gjorde rörelser och idag kunde jag göra det mesta jag försökte, så länge jag gör det med bara en sida i taget. Så jag ska fortsätta likadant imorgon, men med nya rörelser. 
.
Det bara känns så hopplöst, att det här skulle hända nu, när i princip allt annat fungerar bra. Men å andra sidan, så hade väl inget annat tillfälle varit bättre. Det finns ingen tid då man har tid för en skada.
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: