lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Julen,..

Kategori: Allmänt

,
,..den var fin. Jättemysig. Jag kände mig tjock och smal och platt och tom och mjuk och degig och hade ingen som helst lust att äta julmat. Det gjorde jag ändå. Och jag tog massor med bilder för att visa vad vår blandade familj egentligen äter på vårt julbord, jag får frågan hundra gånger, varje år. Men bilderna ligger ännu kvar i kameran, så det får bli en annan gång.
.
Jag har inte kunnat träna ett riktigt pass på snart två veckor. Kroppen känns förtvinad. Jag har varit på gymmet och dragit i rodden, lyft hantlar med en sida i taget och suttit i både benspark och legcurl, men ja, suttit är väl det mest passande ordet för vad jag egentligen gjort där. 
.
Jag har varit på två behandlingar hos naprapaten och har den tredje inbokad på måndag. Min plan var att han skulle lagat mig under besöket igår. Det gjorde han inte. Istället verkade han bekymrad och började be mig göra en massa saker i undersökningssyfte och trots att han inte berättad vad så vet jag exakt vad han gjorde. Han ville utesluta eller förstärka misstanke om diskbråck. I min nacke. Jag vägrar. Han frågade om det gjorde ont och jag sa nej. Jag ljög.
.
Så bokade vi in måndag men med hans ord att "blir du inte bättre till dess bör du nog gå vidare med det här och försöka få en tid för röntgen". Jag låtsades inte höra.
.
Så just nu har jag mest lust att gräva ner mig, men jag gör det inte. Hoppet inom mig säger fortfarande att imorgon är det bättre, imorgon är det bra igen, och jag försöker lyssna. Men utåt sett verkar jag nog mest negativ, jag förstår faktiskt inte ens att någon orkar med mig. Jag skulle inte orka med mig.
.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: