lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Kvällen innan julafton,..

Kategori: Allmänt

,
,..och inläggen som publiceras är fyllda med glada miner, mysiga bilder, trevliga hälsningar. Det är härligt, julen är härlig. Och jag är också glad, för mycket. Ledsen för annat.
.
Kroppen har fortsatt bråka och ingen har kunnat ta emot mig, så jag får vänta tills på fredag för att få en ny behandling. Men min man (PE, du är fantastisk <3) har knådat och masserat mig varje dag, flera gånger varje dag. Jag hade inte klarat vad jag gjort utan hans hjälp. Men jag har inte kunnat träna. Jag har varit på gymmet och gjort.. rörelser. En sida i taget, lätta vikter, långsamt tempo. Det har känts frustrerande, men bättre än att inget göra alls. Men jag ska bli bra igen, säkert är jag mycket bättre efter fredag, det tänker jag tro på.
.
Julen ska jag spendera med familjen hemma. Men utan honom. Det är en konstig känsla. Vi skulle åtminstone varit tillsammans ikväll och imorgonbitti, men inte heller så blev det. Jag är hemma med mig själv. Kunde åkt till mamma, men jag var trött och ledsen och orkade inte ta mig samman för att packa ihop mina saker. Istället har jag gått omkring och pysslat och lyssnat på julmusik och så har jag gjort en paj. För första gången i mitt liv (!?). Och jag klagar inte, kvällen har varit rofylld, men tom. Han saknas. Som sagt har jag inte önskat mig några julklappar. Jag önskar att kroppen ska bli bra och det ska den bli. Men ikväll önskar jag något mer. Jag önskar att jag vore med min själsfrände och att vi skulle fira julen tillsammans. Jag saknar min andra hälft.. <3 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: