lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Som att dricka,..

Kategori: Träning

.
,.strösocker i vatten ungefär. Det var karlns utlåtande efter att ha nallat på mina slow carbs och druckit dem utblandade enbart i vatten. Inte jättegott förmodligen. Personligen föredrar jag att även blanda i både vassle, lite kokosmjöl och en snudd aminosyror och då blir det hur gott som helst.
.
Jag ser till att dricka minst två "måltider" om dagen nu. Det går snabbt, är lätt att ha med sig och tar ingen plats i magen. Perfekt sätt att få i mig mer näring än jag lyckas med annars. Jag har fortsatt varit flitig på matfronten, ändå tycker jag mig se lika liten ut som vanligt.. Men efter nyår ska jag få hjälp och det ska bli jättekul. Ett nytt kostschema och förhoppningsvis ny inspiration även i träningen. Jag är förväntansfull :D
.
Fram till dess kör jag på med mitt eget race. Julmat är inte min grej och inte julgodis heller, så jag håller mig förmodligen till min kyckling och mitt ris till största del även dessa sista veckor av året. Rent träningsmässigt vore det fint med ett nytt pb i någonting, men jag vet bara inte i vad. Marken vet jag inte om jag ens vågar testa, men böjen borde gå. Det är fördelen med att börjat på noll, varje litet framsteg blir ett nytt pb.. ;)
.
.
Mellanmåls"bröd"
 
20g havregryn
15g hirsflingor
1 helt ägg
100g äggvita
10g kokosmjöl
flingsalt
(i mina på bilden även lite linfrö och några hallon)
 
Blanda bara ihop allting, spä ev med lite vatten, "stek" några minuter på varje sida
i en torr teflonpanna eller teflonkastrull :)
.
Totalt näringsvärde
30g protein
23,5g kolhydrater
12,5g fett
 
(vid önskemål om mindre fett, strunta i äggulan
går lika bra utan, blir något "torrare" bara)
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: