lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Efter lördagens,..

Kategori: Allmänt

.
,..mark/kompletteringspass blev söndagen vilodag pga av en nästan elva timmars lång arbetsdag. Måndagen bjöd på ett pass Ben/Biceps, tisdagen Rygg/Triceps, sen blev det onsdag och jag vaknade upp dödssjuk.
.
Egentligen inte förvånad, för jag har känt mig dålig länge. Eller snarare inte känt mig bra på väldigt länge. Och jag har en idé om vad det hela beror på, men vill helst inte spekulera i det.
.
Så här låg jag, och orkade inte ta mig ur sängen. Min mamma var i sitt hus i Oskarshamn, men liksom flög hit på bara några timmar. Och dem som känner min mamma vet att hon är värsta ninjan. Hon kan allt och det hon inte kan tar hon reda på och hon kan bota vad som helst.
.
 
 
  
.
En stund senare var jag fylld av örter och teer och frukter och bär. Det gröna på bilden ovan är ett typ av te, kallat matcha. Ett grönt pulver som man vispar ut i vatten som inte får vara varmare än 70grader och det är typ rena dunderpulvret. Aptiten har varit mestadels obefintlig och jag äter som bekant helst inte när jag är sjuk i vilket fall, men jag har mixat smoothies för att få i mig så mycket näring som möjligt och har fullkomligt proppat dem fulla med nyttigheter. Min bas har varit sojamjölk och naturellt vassle. Igår på dagen innehöll den för övrigt färska blåbär, avokado samt mighty berries från Alpha Plus. Blev riktigt god. Men den jag gjorde på kvällen måste ändå vunnit smakmässigt. En liten bit banan, frysta hallon och massor med färsk bladspenat, så toppade jag den med torkade mullbär och för en sekund kändes tillvaron helt okej.
.
.
Men annars har jag bara legat och inte gjort ett dugg. Min man har varit här och pysslat om mig och han är totalt bäst, men alltihop suger ändå för vi skulle åka bort tillsammans i helgen men istället kommer jag förmodligen bli kvar. Och jag blev tvungen att sjukskriva mig från jobbet och dessutom ställa in både mina gruppträningspass och mina egna pass och sånt händer bara inte. Jag blir aldrig sjuk, jag brukar liksom vara hälsan själv, ha en energi som aldrig tar slut, nästan vara jobbigt pigg. Nu har jag varit sjuk två gånger under loppet av en månad och inte känt mig frisk vare sig innan eller emellan. Skulle det vara som jag förfarar så är alltihop totalt självförvållat, men jag tänker i vilket fall bli mitt vanliga jag igen. Pigg och glad och frisk. Jag ska stärka kroppen på alla sätt jag kan och när jag inte kan mer ska jag fortsätta ändå. Lära mig. Hålla det enkelt och rent och naturligt. Så, nu väntar en kopp fläderte. En torkad blomma direkt från naturen i en kopp med hett vatten. Enklare och renare kan det nog inte bli.
.
.

Kommentarer

  • Emmas träningsblogg säger:

    Usch, vad jobbigt! Hoppas att du hunnit bli frisk nu!

    Sv: Vad skönt att höra! Jag strävar inte efter att gå upp i vikt, men är rädd för att tappa muskelmassa. Ett kaloriunderskott har jag ingenting emot, så länge jag kan prestera på gymmet :) Så jag får väl köra på som jag gjort hittills med kosten, men försöka byta ut lite kolhydrater mot protein. Nu har jag ätit mer kolhydrater än vanligt för att åtminstone kunna komma över 1000 kcal om dagen ;P

    2013-07-20 | 11:03:20
    Bloggadress: http://emmanyymaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: