lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Jag nämner sällan vikter,..

Kategori: Träning

.
,..men idag blir ett undantag. Jag fick en perfekt start på en ny träningsvecka. Jobbet hade återigen tvingat mig till två vilodagar, lördag och söndag, men idag fick jag äntligen möjlighet att åka till gymmet. En dagsform som kändes lite platt och tom av för lite mat kombinerat med alldeles för mycket stress efter jobbhelgen, följde med mig och jag var osäker på vad det skulle bli av det hela. Hur som helst var min tanke ett benpass som skulle inledas av marklyft, där jag skulle fortsätta från förra veckans nypåbörjade 5*5 med den ynkliga ökningen på 2,5kg. 
.
Förra veckan startade jag på 90kg, vilket gav mig en vikt på 92,5 denna vecka. Alla 5 set gick bra, kändes faktiskt lättare än förra veckan och i sista setet gjorde jag lydigt mina 6 reps. Väl färdig kände jag mig inte färdig, så jag la remmarna åt sidan, höjde vikterna och gav mig på ett par 1or, och i bara farten blev det en 1a på 100kg, en på 105 och slutligen en på 110kg. Och med tanke på att jag inte kunnat köra mark alls på flera veckor så är jag mer än nöjd. Jag är nästintill jättenöjd. Härlig känsla.
.
Passet fortsatte med benpress, legcurl, benspark och den underbara gynstolen, samt två extraövningar för baksida och fyra set mage. Trött nöjd och glad ska jag nu forsätta dagen med en massagekund följt av dryga fem timmar på jobbet. Tjingeling :)
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: