lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Busigare än så,..

Kategori: Allmänt

.
,..blev det inte. Mitt cheatingmeal. Men det var fullt tillräckligt för denna gång.
.
Banan- & havrepannkaka med chokladcaseinpudding, keso och hallon
.
Det med en hel ätardag har jag kommit underfund med inte passar mig. Det mår jag inte bra av vare sig fysiskt eller psykiskt. Att däremot ha en kväll, eller en måltid, där jag äter något jag inte brukar, något jag är sugen på, eller kanske något jag blir bjuden på, det tycker jag känns bättre.
.
Just nu är jag väldigt nöjd med min kost. Jag har "börjat äta" igen, efter en längre tid av PF (periodisk fasta), och till en början kändes det jobbigt. Men nu har jag gjort mig en egen variant, där jag får det bästa av allt jag tycker om. Jag har ett kostschema som jag följer under träningsveckan. Fasta måltider, fasta mängder och till stor del samma livsmedel. Bra mat, tillräckligt mycket för att orka det jag ska, men inte särskilt mycket utöver det. Inga mjölkprodukter förutom vassle och casein. 
.
När jag har jobbhelg, betyder det två dagar från gymmet. Den första (då lördagen) äter jag väldigt "lätt" och väldigt rent. Med andra ord, inga tillsatser eller tillskott, inga mjölkprodukter och väldigt sparsamt med kolhydrater. Tills största del fisk, kyckling och grönsaker. Detta för att låta kroppen "vila". På söndagen äter jag ungefär som på en vanlig dag, bortsett från det jag får i mig innan/under/efter träning, så där infaller mitt "påfyllnadsmål". Ikväll blev det inte särskilt varken märkvärdigt eller mäktigt, men jag känner mig tillfreds och efter en god natts sömn kommer kroppen att vara redo för en ny, ännu bättre, ännu tuffare, träningsvecka! :D
.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: