lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Enkelhet,..

Kategori: Träning

.
,..är nyckelordet i min kost just nu. Enkelt att göra, enkelt att handla, enkelt att hålla koll på, enkelt att äta. Och även enkelt för kroppen att ta hand om :)
.
Men enkelhet behöver absolut inte vara tråkigt
.
.
  
.
.
Enkelt har jag ätit förut. Bara kyckling och ris. Bara havregryn och äggvitor. Bara en sak med en annan sak. Endast, enbart. Jag följde ett kostschema och jag "fick" lägga till grönsaker och liknande, men kände inte att jag hade utrymme för det, eftersom schemat sa åt mig att äta nästan ständigt. Nu äter jag mer sällan, inte större måltider, så jag äter överlag lite mindre. Jag äter fortfarande ensidigt i mångas ögon, men mina tallrikar och lådor har lite mer färg, ser lite roligare och gladare ut. Och det måste ha ett samband, för att äta har blivit lite roligare, och jag tycker nog allt att jag är lite gladare. Win-win ;)
.
Igår blev det mitt specialpass på gymmet. Ett pass jag snickrat ihop för baksida, i syfte att stärka och minska risken att falla tillbaka dit jag var, när jag hade som mest ont. Började med marklyft och det gick riktigt fint. Eftersom jag fick hjälp att slipa på min teknik i både mark, böj och bänk för ett par veckor sedan, har jag inte riktigt haft samma struktur i de passen, då det varit roligare att öva utförande och maxlyft än att faktiskt traggla ren styrkeökning. Så nu, för att säkerställa att även styrkan går framåt har jag bestämt mig för att återuppta det ibland så roliga, ibland riktigt överjävligt irriterande, 5*5 i alla tre övningarna. I knäböj är jag pinsamt svag, mycket för att jag inte kunnat köra det alls på nästan 1,5 år. Jag tar mer i bänk än i knäböj. Hur låter det liksom? 
.
Men någonstans måste man börja och jag har inget annat val än att börja där jag står idag. 
.
Apologizing does not mean that you´re wrong and the other person is right. It just means that you value your relationship, more than your ego
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: