lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

För att utvärdera,..

Kategori: Träning

.
,..gårdagens axelpass, så gillade jag det stark. Det gick snabbt och kändes bra och axlarna blev mos. Det bestod av många övningar. 2 för utsida, 1-2 för framsida, 2 för "massan" och sist 2 för baksida. Vi ändrade dock ordningen så att frontlyften kom senare i passet, jag har en tendens att inte kunna styra om jag gjort slut på framsidan innan pressar, vilka "massövningarna" bestod av. Det kunde jag visserligen knappt ändå, varför jag bytte militärpressarna med hantlar mot skivstång, det gick bättre.
.
Idag skulle jag kört ben. Ja, det hade behövts och jag skulle vilja det. (ja, jag skulle det..) Dessutom vore det passande inför kvällens dubbla gruppträningspass, att låta överkroppen stå över morgonen, eftersom jag håller både yoga och trx. Men det blir inga ben. I förra veckan när jag skulle gå nerför en trappa small det till i mitt knä, som om någon sparkade knäskålen av mig. Först kunde jag knappt gå, inte böja benet, men sedan släppte det litegrann. Dagen efter väntade benpass och jag tyckte det hade gått över. Började med knäböj. Uppvärmningen kändes bra och likaså de tre första seten, sedan skulle jag flytta mig och körde ett set med bara stången på nya platsen och pangbom, så var det tillbaka. I ett set utan vikt! Jag har inga problem med att gå, inte ens med att springa, men att cykla gör skitont och sitta på huk går inte alls, varför jag varken kan köra benpress, knäböj, benspark, legcurl, utfall, you name it.. Inte ens marklyft!! :'-(
.
Och jag hade köpt det hela, om jag hade skadat mig. Men detta känns ju bara värdelöst, jag har ju liksom inte gjort någonting! Men hur som helst, jag ger benen denna vecka, och vilodagen som infaller pga av jobbhelg kombinerat med midsommar, men sen, sen får det baskemej vara bra. Jag vill träna BEN!
.
Tjingeling, nu väntar armpass. Och nej, jag är inte bitter.
.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: