lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Först ut,..

Kategori: Allmänt

.
,..på den nya veckan, är ben. 
.
Ben som är "såå hiimlaa jobbigt, för det är en så stooor muskelgrupp". Mina ben är inte stora. Dem börjar under röven och slutar ovanför knäna. Det är inte stort. Det är nog till och med mindre än ryggen. Delen från knäna och neråt fungerar visserligen som ben både i teorin och praktiken, men rent utseendemässigt är dem obefintliga. Ett fenomen som är totalt mitt eget verk. Jag har inte glömt bort dem eller misslyckats med dem. Jag har struntat i dem.
.
När jag hade som värst ont i ryggen slutade jag träna vader. Stående pressar för att det förvärrade smärtan, sittande för att,.. ja, för att jag jag helt enkelt inte hade någon lust. Någon bättre förklaring finns inte. Skitdåligt. Men så är det. För mig är det som att dammsuga. Jag avskyr det och kan gärna städa hela lägenheten utan och innan, men just dammsugning vill jag helst förtränga. Jag tränar hela min kropp och vill köra slut på varenda muskel, men vaderna har jag låtsas om att dem inte existerat, tills så blev fallet. 
.
Så, då har vi rett ut det också. Nu vet ni det och jag vet det. Lika självförvållat som det är att det bor dammråttor under min soffa, lika självförvållat är det att jag har ungefär hälften så långa ben som jag borde haft. Kommer jag köra vader i dagens benpass? Förmodligen inte.
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: