lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Det går bra nu,..

Kategori: Träning

,
,..jäkligt bra. Och jag vill stanna tiden.
.
Jag körde knäböj igår. Tyckte inte ryggen ville till en början, men testade ändå att lassa på. Med ett för mig nytt pb som inte ens kändes farligt tungt(?!) nöjde jag mig och ville prova köra marklyft också. 110kg drog jag utan problem och ville öka, men med en otålig gubbe stampandes bakom mig (som för övrigt hade stått där och väntande grinat illa sen min uppvärmning i böjen) så sänkte jag till 100kg och tänkte mig en par tre reps,.. möjligen fyra eller fem.. Icke. 8 reps busenkla och jag hade utan tvekan kunnat dra fler, men hejdade mig i nästan lite chockliknande tillstånd. Hur gick det till?!
.
Sedan fortsatte jag benpasset med lättare raka marklyft, utårvriden ställning i benpressen, sittande legcurl och benspark. Tills jag nästan grät. Och skrattade. På samma gång. Sen vinglade jag hem, nöjd och glad.
.
Och dagen idag började jag i skolan. Ett nytt valideringstillfälle och till min stora fasa var jag den enda på plats, vilket skulle ge läraren chans att grilla mig ordentligt. Nu är du totalkörd, sa huvudet åt mig. Men icke det heller. Alltihop gick som på räls och knappt 1,5 timme senare hade jag ytterligare 150 poäng att tillgodose mig med. I den här farten är jag ju snart klar!
.
Sen dagens träning, som blev lite av en blandning av allt jag kände för. Mitt näst sista träningspass innan jag far (flyget går först på kvällen imorgon, så lyckligtvis hinner jag ett sista innan!) så jag har ingenting att spara på. Triceps, axlar och så var jag och nallade lite på bänken igen. Kunde inte låta bli. Men trots min totala ostruktur så kändes hela passet förvånandsvärt bra. Kroppen börjar kännas lite mer som jag vill igen och det gör mig så glad. Jag är så sjukt pepp nu, på hela livet. Om bara den här resan kunde ge mig det lilla mirakel jag behöver för att bli helt bra igen så att jag kunde gasa allt jag har! Jag håller tummar och tår.
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: