lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Drygt två veckor,..

Kategori: Allmänt

,
,..har gått och jag tycker mig kunna utvärdera den. Magnetmadrassen. Lindra värk, öka cirkulation och minska sömnproblem är några av effekterna den marknadsförs med.
.
.
Första natten på den sov jag ingenting alls. Jag mådde illa, men det av annan orsak. Dock tyckte jag mig märka en stor förbättring i kroppen ändå, jag var alldeles rörlig. Något jag i efterhand insåg snarare bör kopplas ihop med att jag inte sov på natten. Jag är alltid mindre stel dagen efter en natt då jag varit uppe hundra gånger, än en natt jag legat i sängen hela natten, även om jag sovit bra. Jag drar slutsatsen att jag inte klarar att vara still för länge, inte ens över en natt, tyvärr. 
.
Men min tro på madrassen fick mig att gå till gymmet och köra knäböj. De tyngsta jag gjort typ någonsin. Och direkt efter körde jag marklyft, vilket jag inte kunnat gjort alls på närmare två månader. Dagen efter kände jag mig fortfarande okej och likaså dagen efter det, varpå jag fann min madrass magisk. Bakslaget kom dag nr tre. Den dagen kunde jag överhuvudtaget inte sitta utan tvingade mig själv att stå och gå all den tid jag inte låg ner.
.
Efter sex relativt sömnlösa nätter och samma värk i kroppen blev jag arg på madrassen, slet den ur sängen och lade ut den blocket. Fem personer hörde av sig under loppet av ett par timmar och hade någon av dem kunnat hämta den samma dag så hade jag inte haft den kvar. Något jag i efterhand skulle ha ångrat stort.
.
När jag la mig för att sova den kvällen kändes sängen hård. Tom, konstig. Och väldigt kall. Jag saknade min madrass, så jag gick och hämtade den igen. För är det något jag kan garantera att den gör, så är det att öka cirkulationen. Jag har alltid varit väldigt frusen och särskilt nattetid, sover med lager på lager av kläder, långbyxor och dubbla tröjor, ulltofflor på fötterna och täcket uppdraget till näsan, minst. Men sedan jag köpte madrassen har jag blivit varmare. Jag lägger mig gärna med alla kläder, av gammal vana, men plaggen åker av ett efter ett under nattens gång tills jag bara har byxor och linne kvar. Och täcket har jag som en stor ihoprullad sak i mitten, som jag bara ligger och kramar.
.
Jag kan inte påstå mig ha sovit bra en enda natt. Men jag sover i regel aldrig bra. Och just nu har jag en period då jag inte ens sover timmar i sträck, jag vaknar i princip varje gång jag ska vända mig och är uppe flera gånger per natt, varje natt.
.
Men så för att utvärdera madrassen.
Hjälper den? Tja, jag har kunnat köra knäböj ungefär var femte dag, med för att vara mig, stora framsteg och utan egentliga bakslag mer än det första. 
Är jag nöjd med den? Svarar "tjaa" där också. Jag hade såklart hoppats på ett mirakel, men jag är glad för de effekter jag faktiskt märkt.
Ångrar jag köpet? Absolut inte. Och den är definitivt inte till salu.
.
 
.
Till den som är intresserad så kommer min magnetmadrass från Velloflex och kostar 3399:- i standardmåttet 90x200cm (finns i alla storlekar)
Här i Linköping säljs den bla hos Hälsokraft som ligger på trädgårdstorget.
.
Skulle jag rekommendera den? Svar ja. Jag tror faktiskt på den. Och om det sedan är placebo eller vetenskap känns ganska saksamma, sålänge jag finner effekten positiv.
.

Kommentarer

  • Ryno säger:

    Intressant inlägg, fortsätt med hälsoprodukts recensionerna!

    Svar: Kul att det uppskattades :) Jag ska göra mitt bästa ;)
    Lisah

    2013-11-04 | 06:14:23

Kommentera inlägget här: