lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

En liten uppdatering,..

Kategori: Allmänt

,
,..av Serbien, so far. 
.
Resan gick hur smidigt som helst. Vi fick det tredje sätet på vår rad ledigt så jag kunde varva sittandet med att ligga ner, väl framme kom min stora rosa väska först av alla (som den aaalltid gör <3) och väl ute stod en gubbe och väntade på att få skjutsa oss till lägenheten. Väl där stod nästa man och väntade med nycklarna i handen, bar upp våra väskor och visade oss in. Fram dit kändes allt nästan för lyckat för att kunna fortsätta så, och så var fallet. Lägenheten visade sig var obeboelig. Ja, faktiskt. Vi hade inga lakan, ingen utrustning i "köket", stopp i toaletten och till råga på det var det smutsigt. I både kök och badrum och på golven. Vi ville inte ens lägga oss i sängarna och en sömnlös natt väntade oss..
.

  
.
Direkt det var morgon packade vi ihop våra saker och begav oss därifrån, utan vidare plan om var vi skulle ta vägen. Så spenderade vi dagen på kliniken, fick massor av behandlingar och information men kunde inte riktigt tillgodogöra oss något alls. Vi var alltför trötta och hungriga och förvirrade. Efter mycket om och men fick vi i alla fall fatt i en ny lägenhet och fick även skjuts hit. Och vilken lägenhet! En smula dyrare och längre från kliniken, men standarden är över all förväntan.
.
 
 
  
.
Väl på plats gav jag mig ut igen, för att ta en promenad. Jag klarar inte av att vara så still som jag tyckte att jag varit idag. Jag låg på britsen på kliniken i över två timmar och satt på en stol säkert lika länge. Så jag hoppade i gympaskorna och började gå snabbt. Min tanke var att så länge jag bara går rakt fram så hittar jag tillbaka. Och tanken var god, tills jag kom in i en park där jag sprang omkring tills jag hade glömt bort i vilken ände jag kom in. Gick ut på helt fel sida och var både ensam och totalt vilse i ett kolsvart Belgrad. Ett tag visste jag faktiskt inte vad jag skulle göra, men tills sist, som av gudahjälp, stod jag utanför porten igen. Tog en lång dusch, hoppade i en ren pyjamas och ordnade en tallrik med lite ihopplock som vi hittade på affären. Tofu :)
.
.
Så nu är jag mätt och nöjd och ren och varm och jättetrött. Ska lägga oss tidigt och försöka vara lite mer närvarande under morgondagen. Då ska behandlingarna fortsätta och så ska jag till ytterligare en klinik för att få göra min magnetröntgen. Så, hoppet lever och fortsättning följer.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: