lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Jag tycker knappt,..

Kategori: Allmänt

,
,..jag gör annat än äter, men på vågen händer inte ett smack. Förmodligen för att dagarna det fungerar riktigt bra varvas med dagar det inte fungerar lika bra, men min glömalltsomgåråtskogen-inställda hjärna raderar de ickefungerande partierna så i efterhand sitter jag och undrar vad som gått snett, när allt "gått lysande"..
.
Men i vilket fall som helst, så har jag hellre som det är nu än tappar karaktären åt andra hållet. Jobbet har, som varje år den här tiden, invaderats (heter det så?) av chokladaskar och annat sånt som inte ska in i munnen på mig. Och det har det inte gjort heller. Dagtid är det aldrig något problem, men kvällstid kan sockermonstret inom mig börja försöka locka mig att få sig något. Men nej, jag lider inte av det nu. Jag vet inte om monstret försovit sig, tagit semester eller rent av avlidit, men han är puts väck. Och jag är tacksam så länge han håller sig borta.
.
Jag älskar nämligen den här tiden på året. Så mycket att jag har lust att ta semester hela december, för att kunna bara njuta. I mina nytvättade fönster (tack älskling..<3) hänger mina adventsstjärnor på plats och mina tomtar har tassat upp ur källaren. Förra året var dem blyga och satte sig tillsammans, men i år har dem placerat sig lite här och var. Mycket välkommet från min sida, jag tycker det är supermysigt!
.
 
 
 
 
.
Nu väntar en, efter mycket om och men, ledig helg och jag ska följa med min man hem till hans kungarike. Första advent får alltså firas på annat håll, men nästa helg, på andra advent, då måste jag ordna till något här hemma, jag älskar advent. Må så gott, och ta vara på dagarna. Idag kommer aldrig igen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: