lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Just nu har jag mest lust,..

Kategori: Allmänt

,
,.att gå och dra täcket över huvudet och stanna därunder. Och jag vet inte ens varför. Jag har mått så jäkla bra i flera dagar nu. Livet har snurrat i högsta tempo, men jag har hängt med och jag har gillat det. Jag har jobbat i vad som känts som ett sträck sedan i tisdags em fram till kl 16 idag. Nu är jag ledig i tre dygn. Jag är aldrig ledig så länge. Och jag tror det är det som är problemet. Jag är ledig från jobbet, men jag har hundra saker efter mig och eftersom jag inte måste jobba så tvingas jag ta itu med dem istället. Och det vill jag ju inte. Jag vill fortsätta jobba. För jobbar jag så har jag inte tid och då är det okej att inte hinna. Nu hinner jag. Jag måste hinna. Måste man verkligen det? Jag har ingen lust. Lusten kommer säkert tillbaka imorgon. 
.
Imorgon ja. Imorgon då tävlingen jag ville köra äger rum. Jag vill fortfarande. Jättegärna. Alltså jättemycket gärna. Men jag har inte haft en enda riktigt vilodag på hur länge som helst och jag har inte en enda muskel som känns riktigt pigg och jag är verkligen inte i det skick jag önskar jag vore och skulle behöva vara. Och jag vet jag vet jag vet att jag inte borde. Inte ska. Men jag vill ändå. Jag har ju velat det där i ett helt år nu. Jävla skitkropp som inte lyder mig när jag vill. Det är nog även det som bidrar till längtan att gå och gömma mig.
.
Jag körde i alla fall rygg idag. Och ingenting gick snett eller fel, men jag saknade känslan jag vill känna. Jag var inte riktigt närvarande. När jag först gick ner på gymmet överfölls jag av en konstig nästan panikartad känsla så jag gick därifrån igen och gick två varv runt kvarteret. Det släppte och jag gjorde ett nytt försök och då var det helt okej, men jag hade helt tappat mitt fokus på vad jag egentligen skulle göra och nu i efterhand har jag knappt ingen aning om vad jag ens gjorde.
.
Jag önskar jag kunde skylla på att jag är trött, men inte ens det kan jag, för jag är inte trött. Jag är inte ett endaste dugg trött och även om det är jättehärligt så är det skrämmande, eftersom jag tycker jag borde vara det. Varför är det så mycket man borde? Jag gillar inte ens ordet.
.
Lyssna inte. Jag svamlar bara. Om jag vore trött skulle jag påstå att det är därför.
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: