lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Och negativiteten,..

Kategori: Träning

,
,..är som bortblåst. Gårdagen blev nog medicin. Det är fantastiskt så mycket det kan påverka att titta på andra som lyfter, som kämpar och tar i så dem nästan spricker. Och lyckas, eller misslyckas.
.
Redan när jag vaknade kände jag att det var en bra dag. Hann pyssla lite på morgonen innan vi for till Gymbolaget för att titta på tävlingarna. Inga tjejer ställde upp, så bara killar tävlade. Och jag trodde jag skulle stå där och känna mig nere för att inte heller jag var med, men icke. Istället blev jag dunderpeppad och ville köra både mark, böj och bänk, helst på en gång. Armar stod på dagens planering, men varför spika passen i sten, om lusten trånar efter något annat? 
.
Så väl på gymmet började vi med bänkpress och det var ett klokt beslut. Det gick kanonbra. Först ett par tunga singlar, och i bara farten hann jag få till två stycken på 75kg(!). Visst, jag har gjort det förut, men det var länge sedan nu. Och dem kändes riktigt bra. Sedan sänkte jag till 62,5kg och satte mina 5x5 utan problem, betydligt lättare än sist. Så nästa gång är jag tillbaka på 65kg för att göra bättre framsteg där.
.
Efter bänken körde vi biceps och i valet och kvalet att även köra triceps bestämde vi oss för att dem fick vänta. Det hade inte blivit ett fulländat pass för dem, klockan tickade och överkroppen var ganska slut. 8 set mage fick avsluta passet istället.
.
.
Nöjda och glada åkte vi hemåt, fick med oss sushi på vägen som smakade ljuvligt. Jag gick tillbaka till ett gammalt kostschema för ett par veckor sedan och gårdagens sushi är nog min enda avvikelse från den exakta planen. För övrigt har jag bara ätit precis samma saker varenda dag. Men jag gillar att ha det så. Jag har inte känt något behov av någon "ätardag", något "cheatingmeal", någon avvikelse överhuvudtaget. För ju mindre "skräp" jag äter, desto mindre blir mitt sug efter det och för tillfället finns det inte alls. Bara att vara tacksam så länge det består.
.
Sedan var vi hemma resten av kvällen. Tände ljus och bara myste. Jag fick till och med massage. Jag börjar bli bortskämd med det där. Men det är fantastiskt och jag mådde så bra. Och idag mår jag också bra. Jag är ledig. Har visserligen många måsten, men mitt bland dem ska jag till gymmet och köra knäböj! Ser verkligen fram emot det. Måste dock vänta fram till em eftersom jag planerar att köra på ett av mina alternativa gym och dem öppnar först kl 15. De där övningarna jag är riktigt kass i kör jag helst där jag kan göra det i smyg.. ;) Men jag hoppas peppen från igår sitter kvar och att ryggen håller sig på plats, för då vågar jag kanske lassa på vikter för att testa ungefär var jag ligger i nuläget... Vill vill vill.
.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: