lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Se dig om,..

Kategori: Allmänt

,
,.."det är här du bor. Där hänger jackan, där står dina skor"
.
Jag har ju faktiskt inte varit på kliniken från morgon till kväll, så jag tänkte visa lite av det jag sett utanför de väggar jag stirrat på i behandlingsrummet.. Jag har promenerat mycket, både på mornarna innan klinikbesöken, på dagarna och på kvällarna. Häromdagen gick jag i över tre timmar, helt utan mål. Det känns som jag inte gjort annat än att promenera. Jo, sprungit. Och tränat på utegymmet. Igår gjorde jag massor med intervaller och fick totalt ihop fem varv i lilla "spåret", 50 chins, 150 armhävningar, 25 pullups, 75 dips (fulingar mot bänk) och fem vändor armgång. Därefter var jag halvt skinnflådd i ena handen och traskade hem. Sedan sökte vi upp ett gym på kvällen och jag körde allt jag kunde hitta på. Det var inga optimala förutsättningar, men har man bara lite kreativitet så funkar nästan vad som helst. Det var roligt det, bara att få krama en hantel. Trots att den gjorde ont i den flådda handen. Jag gillade känslan.
.
 
 
  
 
 
  
 
 
 
.
En del ställen är vackra, eller ja, så vackra som på bilderna. Andra skitfula. Mest har jag sett av dem senare, förmodligen för att vi bor mitt inne i stan. Och jag känner att det räcker nu. Jag har sett mer av Belgrad än jag hade gjort innan jag kom hit och jag åkte inte hit för någon sightseeing. Jag har fått veta vad det är för "fel" på mig och jag har fått testa deras metoder och kommit fram till att dem inte är några mirakel. Längre än så kommer jag inte här, så nu vill jag hem. Jag sover inte om nätterna och jag får bara mer och mer ont i kroppen av rörelsemönster jag inte är van vid, att ligga på hårda underlag, behandlingsbänkar och så tiden däromkring. Och allting gör mig bara på dåligt humör så jag är sur och otrevlig och förmodligen inte ett dugg rolig att ha omkring sig. Men jag vill inte mer nu. Jag vill hem och leva hur jag vill. Få ta hand om mig. Börja resan mot ett starkare jag. Ett starkare jag utan smärta.
.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: