lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Vad är det som avgör,..

Kategori: Träning

,
,..om ett träningspass gått bra eller dåligt? Är det hur tungt man lyckats lyfta eller hur snabbt man sprang? Hur mycket man svettades eller trött man är efteråt? Eller är den känslan inom en, både under passets gång och den efteråt, den som talar om ifall man verkligen gjorde sitt bästa eller om man hade mer att ge?
.
Jag kör ofta slut på mig riktigt bra, ändå är jag sällan nöjd efteråt. Väldigt ofta bär jag med mig känslan hem om att jag kunde gjort det bättre. Mitt bröstpass i måndags däremot, gick inte precis som jag hade önskat. Ändå känner jag att jag gjorde ett bra pass. Hur kommer det sig? 
.
Jag hade höjt i bänken och jag hade inte förväntat mig att sätta alla 5x5, men jag ville ändå känna att jag strävade ditåt. 4 reps i första setet gav mig en positiv känsla. I andra setet gick det snett. Ordagrannt. Jag lyfte av snett, jag pressade snett, säkert låg jag snett också. Två vingliga repetitioner och en smärta rakt genom axeln och genom ena handleden. Så jätteonödigt. Då tänkte jag sluta. Sänka. Men jag visste så väl, att hade jag gjort det så skulle jag känna mig så otroligt missnöjd över min prestation. Det skulle följa efter mig och ge mig alltför mycket negativ energi. Så jag gjorde ett nytt försök. Två nya reps, stabilare, men det gjorde ont. Då stängde jag av huvudet. Det är väl där smärtan tar sin form? Körde klart mina sista två set med godkänt resultat och därefter två set på lägre vikt som kändes nästan helt bra. 
.
Och jag tror att det var min inställning till det hela som gav mig möjligheten att känna att jag ändå var tillfreds. Jag kunde gett upp, blivit arg, ledsen eller sur. Men det hade inte hjälpt mig framåt. Förstå mig rätt, jag menar inte att det är klokt att fortsätta om man skadat sig, men i mitt fall behövde jag fortsätta för att inte hamna under en ny mental spärr. Nästa gång kommer det att gå bättre, det vet jag. Och snart, så sätter jag dem allihop.  
.
Måndagen i sig, var en helt fantastisk dag, från början till slut. Karln gick med på mitt påhitt att åka och bada. Snabbt i och snabbt upp så får jag påstå att det faktiskt var riktigt skönt!
.
Stranden hade vi för oss själva.. 
 
Får det kallas vinterbad den 4e november? Annars tar vi bara ett nytt i december..
 
  
 
Min bild ser betydligt kallare ut, för jag fick solen rakt i kameran, men det var skönt! Jag lovar!
.
Nu har jag två dagar med dubbla jobb. 6.45-16 på det vanliga och 17-20 på gymmet om kvällarna. Men jag mår bra och mina pt-kunder är roliga och tacksamma så det går fint. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: