lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Första semesterdagen,..

Kategori: Träning

.
,..blev ju redan igår. Och det var bra, behövdes. Jag var skittrött rent ut sagt. Gick en promenad efter frukost, gjorde ett kort yogapass, hade tvättstuga och packade, tog mig an en massagekund på em, for till stan och växlade pengar och ordnade de sista små ärendena inför resan. Sen till gymmet, för det sista träningspasset.
.
Bröst stod på schemat och till min stora besvikelse hade PE vaknat alldeles krasslig dagen till ära och fick ta vilodag, så jag fick köra bänk med mig själv. Det gick dock bättre än förväntat, så nöjd och glad tillät jag mig fortsätta passet utan egentlig struktur eller eftertanke. Ytterligare två bröstövningar, en nedlutande press och flyes i maskin, sedan gick jag på triceps och gav dem tre övningar, därefter militärpress och sidolyft för axlarna innan jag avrundade med två magövningar. Och egentligen hade jag velat fortsätta, ville liksom inte att det skulle ta slut. .
.
Likadant var det dagen innan. Vi körde rygg och kunde hållt på hela kvällen. 10 set chins, 10 set latsdrag, 10 set sittande rodd och 10 set t-bar rodd. Där skulle passet tagit slut, men vi fortsatte med 5 set baksida axlar och slutligen 3 set bicepscurl där vi tävlade om flest antal sammanlagda reps. Behöver jag nämna vem som vann? 
.
Men trots total överenergi på de sista två passen tycker jag att jag lyckats bra med mitt mission att köra slut på mig innan semestern. Idag har jag inte tränat och skulle faktiskt inte ens vilja träna. (kanske bara liiiite..) Däremot var jag ute och sprang en runda imorse som landade på 7km, följt av 30 min yoga. Men det räknas ju inte. Eller hur? :)
.
Nu ska jag i alla fall inte träna mer. På en hel vecka. Jag vet inte när det hände senast. Om det överhuvudtaget hänt. Men det ska bli skönt. Jag ska vila och äta mat. Jag har fått påpekningar från flera håll den senaste tiden att jag blivit mindre, tunnare. Och det har jag väl kanske, men det har inte varit medvetet. Jag har ätit och tränat och till och med börjat med kreatin igen (även om uppladdningen blev en total flopp..). Dessutom har jag inte kört någon cardio på hela våren eller sommaren. Visst, jag har sprungit ett par gånger, men dem är ungefär så många att jag kan räkna dem på en hand. Jag har ätit vad jag velat och känt för och inte hållt några större restriktioner. 
.
Nu har jag ju inte tappat vad jag finner nämnvärt i vikt, men hur som helst så känns det rätt oväsentligt. Så länge jag inte tappar betydande i styrka så gör det egentligen struntsamma hur stor eller liten jag är. Nu vill jag bara få må bra.
.
  
.
Så med det sagt, (och med tandborsten i högsta hugg) loggar jag ut för en vecka. Önskar er minnesvärda dagar och oss detsamma. 
.
Tjing och hej, mot Barcelona! :D
.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: