lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Går det att äta med salt?

Kategori: Träning

.
,..i så fall tar jag en likadan.
.
Det är nån idé jag fått för mig, att salta de kanske inte mest tippade livsmedlen.
.
På mycket är ju salt en självklarhet. På riset, på kycklingen, på äggen. På den kalla gröten. På hallonen och på grönsakerna. Men nu har jag börjat salta frukten. Inte för att jag längtar efter salt, men det blir faktiskt jäkla gott, jag lovar. Just nu är favoriten nektarin med salt, men annars fungerar även äpple bra. Är det något fel på mig eller gör fler samma sak?
Idag var det tungt på gymmet. Passet jag gjorde var på ren envishet. Eller kanske tjurskallighet, för någon lust hade jag verkligen inte. Men så är det ibland och då har man ett par alternativ. Vila och känna sig nöjd ändå, inse att kroppen kanske faktiskt behöver vila. Detta var inget alternativ för mig. Vila och bli besviken, känna sig allmänt misslyckad. Det kändes inte heller lockande. Inta robotmode, stänga av huvudet och bara köra, vare sig man vill elelr inte. Se det som ett jobb som måste göras och låta det bli gjort. Det blev mitt alternativ. Och även om jag både ville spy och lägga mig ner och gråta så mår jag bättre nu än om jag hade struntat i det. Livet är inte alltid en dans på rosor.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: