lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Nu går dagarna,..

Kategori: Allmänt

.
,..riktigt fort. Förmodligen för att jag fyllt dem från morgon till kväll. Efter åtta jobbdagar i sträck blev jag ofrivilligt ledig idag. Säkert välbehövt, men jag ska vara ledig imorgon och tyckte det kunde räcka. Men istället för att känna en känsla av frihet och lugn, att få en dag till vad som helst, blev jag mest stressad av det. Jag har varit så inställd på att "inte hinna" mer än jobb, träning och det jag haft inplanerat att en dag med "tomma timmar" bara gav mig känslan av krav att fylla den med massor av saker. Och jag har plötsligt ingen aning om vad.
.
Dock känner jag mig själv och vet att dagen kommer att passera, dessutom säkerligen alldeles för snabbt. Jag har ätit frukost och ska gå en promenad, ska göra yoga och hoppas på att det får kroppen gladare, ska förhoppningsvis få fira min bästis som har födelsedag idag, och sen innan gymmet ska jag ju faktiskt till skolan (!) för att träffa någon som ska ge mig den information jag behöver för att kunna avgöra om jag tänker börja plugga. Vilket det lutar åt rätt stort och faktiskt känns det riktigt roligt.
.
Jag är inne på min sjunde träningsdag och med enbart fem dagar till semester har jag låtit bli att ens planera in någon vila. Imorgon tänkte jag byta gymmet mot löpning, men annars tänker jag tuta och köra. Med viss försiktighet de sista dagarna dock, för kroppen börjar kännas riktigt trött och sliten. Men jag är nöjd, för upplägget de senaste veckorna har fungerat över all förväntan.
.
Mycket fungerar bra, något annat känns käpprakt åt helvete. Men ingenting blir bättre av att gräva ner sig. Det som har blivit bra förut kan bli det igen. Och även om vägen dit känns outhärdlig så finns det annat positivt att fokusera på under tiden. 
.
Optimism är inte att göra sig blind för problem, utan att alltid tro det finns en lösning
.
gammal bild, från gamla dagar..
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: