lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Så jättelite,..

Kategori: Träning

.
,..som kan göra så jättestor skillnad. 
.
Jag har jobbat idag, på det jobbet jag älskar. Jag älskar gamlingarna. En tant frågade mig idag vad jag skulle göra för roligt efter jobbet och jag svarade att jag skulle åka och träna, varpå hon undrade vad jag tränade för något och jag svarade styrketräning.
 
"Nej men flicka lilla, ska du få såna där muskler då?"

Ja, det hoppas jag, 
svarade jag henne. 
 
"Jaha, och vad ska du ha dem till sen? Ska du åka och visa upp dem någonstans?"
 
Jag tycker dem är helt underbara. Och några andra som är underbara, det är min arbetskamrater. En av dem skrev en dag en kommentar till mig att hon fann mig vara en inspirationskälla. Något som värmde otroligt mycket och var väldigt roligt att höra. Jag har haft hennes ord inom mig sedan dess och idag var det faktiskt precis dem som gjorde hela mitt träningspass. 
.
Jag kom till gymmet både trött och totalt otaggad. Ett tungt pass som väntade med baksida ben, marklyft, chins och baksida axlar. Samtidigt som jag satte mig i legcurlen önskade jag att det skulle vara över. Men så mindes jag hennes ord och dem upprepade sig. En inspirationskälla. Jag kände mig som allt annat än just en sådan. Men hon hade sagt det och då skulle jag leva upp till det. Att hon inte var där spelade ingen som helst roll. Pannbenet på on, sedan var det bara att köra. Tack Agnetha <3
.
Till middag blev det fisk med potatis och grönsaker i ugnen. Detta för att min förbaskade kyl och frys bestämt sig för att strejka igen och jag försökte ta vara på det som gick. Min kyckling var nästan slut, men det som var kvar vägde jag upp i lådor och slängde in på jobbet så har jag matlådor där. Resten av all mat jag ägde kastade jag. Jag är så trött på det där skåpet och jag har verkligen inte lust att lägga ner pengar på nytt när min tid här är begränsad. Om vårt hus kunde dyka upp snart kanske..?!
.
 
Det blev trångt i ugnen,.. 
 .
Imorgon är det en ny vecka och den är fullspäckad av roligheter. Vi ska på middag hos fina vänner, på stand-up på Konsert&Kongress, på dop och kräftskiva med födelsedagskalas :D 
Därutöver väntar mycket jobb och ännu mer träning och så lite fix inför semestern. Så snälla kroppen, lyd mig en liten stund till.
.

Kommentarer

  • Agnetha Spångberg säger:

    Åhhhhh Lisa hjärtat!!!!
    Nu fick du mig att gråta , av att jag blev rörd!!!!
    Jag menade varje ord, o de står fortfarande kvar........!!!!
    Jag vill komma igång, ser din kraft din styrka , din mentala styrka, din glädje, du utstrålar lycka och kraft,...och jag lovar dig, det smittar av!!!!!
    TUSEN KRAMAR TILL DIG DU UNDERBARA KVINNA O VÄN<3<3
    Agnetha

    2013-09-01 | 17:36:43

Kommentera inlägget här: