lisahlisah.blogg.se

Allting om ingenting, i huvudet på mina jag

Från och med idag,..

Kategori: Träning

.
,..hade jag bestämt mig för att börja äta frukost igen. Tänkte det kunde passa bra när jag ändå var ledig hela fm och inte skulle ha bråttom iväg till gymmet. Men så vaknade jag innan kl 6 imorse och kunde inte somna om. Jag mindes hur jag brukade känns förr, när jag vaknade och tanken på frukost kunde få mig att vilja kliva upp, även om klockan var alldeles för tidig. Idag fick den mig att vilja ligga kvar hela dagen. 
.
Men, jag skulle äta frukost och jag hade räknat ut att det skulle behöva bli senast klockan åtta för att jag skulle hinna smälta den innan träningen och sedan hinna äta lunch innan jobbet. Jag fick då den briljanta idéen att elt enkelt se till att bli hungrig. Jag snörade på mig skorna och gav mig ut och sprang. Bara en kort sväng, men det fungerade. Jag fick en släng aptit och åt min frukost strax efter 8, då min gröt hunnit både kallna och nästan stelna, precis så som jag vill ha den. (Nej, varm gröt fungerar absolut inte)
.
Men efteråt kändes det jobbigt. Det var som att ha en sten i magen och jag gillade inte känslan alls. Väntade med träningen i nästan 3 timmar, men fortfarande kände jag mig full i magen på gymmet så till den grad att det störde mig. Dock tänker jag inte ge upp. När jag började pf tyckte jag det var jobbigt åt andra hållet så jag tänker tro att jag vänjer mig.
.
Väl på gymmet blev det bröst/rygg nr1 (nr 2 kommer senare i veckan). Passet gick sådär. Min dåliga känsla höll i sig genom nästan hela bröstdelen, men med ryggen gick det lite bättre. Nu är jag hemma för lunch och en stund i min favorit bland yogapositionerna, död mans positition, på sängen. Sedan mot jobbet..
.
Kyckling med bovete, en av de mest lättsmälta kolhydratskällorna jag vet, fungerar även när magen gör ont..
 
 
 

Kommentarer

  • Agnetha säger:

    Idag började jag att läsa din blogg Lisa! Varför , ja det är enkelt: Du inspirerar mig, får min hjärna att äntligen börja inse att hag måste komma igång med att tänka på min kropp, och inte bara diet !!
    Vill verkligen komma igång ... O Du ÄR MIN INSPIRATION TILL DETTA!!!! Kram till Dig❤

    2013-08-13 | 09:58:28
  • Lisah säger:

    Åhh, fina du, vad himla glad jag blir av dina ord! Jag är jätteglad om jag kan inspirera på något vis.

    Du är så stark och så himla värd att MÅ BRA, så kan jag hjälpa dig, även utanför här, så gör jag det så gärna <3

    2013-08-13 | 13:18:51
    Bloggadress: http://lisahlisah.blogg.se
  • Agnetha säger:

    ❤Kramiz

    2013-08-13 | 14:51:48

Kommentera inlägget här: